Honning..

Bruker47ma

Flørter med forumet
Har hørt mye dårlig i det siste om honning til barn under 1 år og hva konsekvensene er. Men jeg lurer på om noen vet om det er farlig å spise honning når man er gravid? Om det om noen som helst omstendigheter kan gå over i fosteret, gennerelt samme når man ammer, går jobbingen over i melka? Noen som vet:)?
Fikk litt dårlig samvittighet over å være ubevisst om dette da jeg akkurat nøt meg ei skive:p

Har hørt mye dårlig i det siste om honning til barn under 1 år og hva konsekvensene er. Men jeg lurer på om noen vet om det er farlig å spise honning når man er gravid? Om det om noen som helst omstendigheter kan gå over i fosteret, gennerelt samme når man ammer, går jobbingen over i melka? Noen som vet:)?
Fikk litt dårlig samvittighet over å være ubevisst om dette da jeg akkurat nøt meg ei skive:p

Slik jeg har forstått det er faren ved å gi honning til spedbarn det at honning kan inneholde sporer som kan utvikle seg til botulisme bakterier i tarmen deres. Dette gjelder dog ikke for voksne og er dermed greit å spise for gravide.

Her står det i alle fall greit forklart hva man kan og ikke kan spise:
http://forskning.no/forebyggende-he...vangerskap/2008/02/matvarer-gravide-bor-unnga

Back
Topp