Honnikorn?

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Vet ikke helt hva jeg skal tro nå men har trodd jeg har sopp. Kløe og svie som jeg har hatt den andre gangen jeg fikk underlivssopp. Men har å hatt en søtlig lukt komme derfra denne gangen. Som honnikorn.
Tatt vagetorie og smurt med Canesten siden torsdagen.
Enten er det mye utflod eller så er jeg klam men føler meg fuktig nedentil hele tiden. Når jeg er hjemme går jeg truseløs for har hørt at frisk luft er bra for å bli kvitt sopp, men virker ikke som det hjelper stort enda.
Blir litt redd når jeg googler, søtlig lukt er forbinnet med fostervann virker det som.
Noen som har hatt noe lignende lukt ?

Urinen kan faktisk lukte litt søtlig når man er gravid.. Jeg merker det etter jeg har vært på do :) har du svie og kløe ville jeg nok gått til legen... Prøv å bruke et bind å se hvor mye du faktisk lekker! Er det mye ville jeg sjekket med føden...

Jeg hadde det som du beskriver og det var bakteriell vaginose. Men hos meg luktet det fælt også... Men følte det rant av meg hele tiden, og lurte også på om det kunne være fostervann. Men fikk en 3 dagers antibiotika kur også gikk det over.
Men gå å sjekk det hos legen så du får sjekket ut helt sikkert at det ikke er fostervann...

Urinen kan faktisk lukte litt søtlig når man er gravid.. Jeg merker det etter jeg har vært på do :) har du svie og kløe ville jeg nok gått til legen... Prøv å bruke et bind å se hvor mye du faktisk lekker! Er det mye ville jeg sjekket med føden...
Får håpe det bare er urinen. Lukter det når jeg smører på krem også. Får finne frem truse og bind å se.

Jeg hadde det som du beskriver og det var bakteriell vaginose. Men hos meg luktet det fælt også... Men følte det rant av meg hele tiden, og lurte også på om det kunne være fostervann. Men fikk en 3 dagers antibiotika kur også gikk det over.
Men gå å sjekk det hos legen så du får sjekket ut helt sikkert at det ikke er fostervann...
Hvordan finner de ut om det er forstevann eller ikke? Kan vanlig fastlege gjøre dette? Har veldig søtsug om dagen så syntes det lukter veldig godt. Kunne vært værre enn honnikorn men fortsatt uvant lukt.

Ta på deg ett bind så går du med det litt, kontakt føden og forklar at du er usikker på om du lekker eller ei så kan de sjekke bindet for fostervann.

Jeg var oppe på føden for en måneds tid siden pga mistanke om fostervannslekkasje. Der oppe fikk jeg noe jeg vil kalle et putetrekk til å ha i trusen som de senere tok prøver av, så tok de ctg, ultralyd utvendig og innvendig og til slutt en GU. Fikk da konstantert at det bare var veldig vannaktig utflod med en søtlig lukt. Men de sa det var veldig bra at jeg tok kontakt og fikk sjekket det, så om du er usikker så er det best å ringe føden!

Back
Topp