Homofili og adopsjon

Jeg ser at barnet kan trenge påvirkning fra begge kjønn, men de fleste kjenner som regel ikke bare det ene kjønn.
Jeg tenker at det kanskje er litt arrogant å mene at bare heterofile skal få adoptere. Til syvende og sist er det menn et forbud går mest utover. Teoretisk sett kan en kvinne bruke donorsæd, så slipper man unna adopsjon. Men mannfolka har ikke den muligheten.
Enig med deg :)

Det syns jeg uten tvill
Viktigste er masse kjærlighet og en trygg arena<3.

Vet om flere homofile som vil bli supre foreldre om de ønsker det, så ser ingen problemer med at de skal få adoptere. Det jeg har et problem med er mangens holdning til homofile som foreldre, er jo DE som lager evt problemer for ungen mtp mobbing feks.

Selvsagt burde de få adoptere. Single får jo adoptere nå, hvorfor skulle ikke et par få det, bare fordi de er av samme kjønn?

Jeg ser ingen grunn til at ikke homofile skulle kunne adoptere, akkurat som alle andre.
Vil nok tro at mange barn heller skulle hatt to foreldre av samme kjønn (som antakeligvis likevel vil være to ulike typer påvirkning på barna, siden de har to forskjellige personligheter), enn å være fri for foreldre. Foreldre trenger jo heller ikke være de eneste som er nære barna, og mitt inntrykk er at homofile som adopterer eller ellers får seg barn tenker over at barna skal ha nære forhold til ulike typer mennesker, også ulike kjønn. De vil jo kanskje ha besteforeldre, tanter, onkler, faddere, søsken...

Så ja, deres kjernefamilie vil være annerledes, men det betyr da ikke dårligere?

Selvsagt burde de få adoptere. Single får jo adoptere nå, hvorfor skulle ikke et par få det, bare fordi de er av samme kjønn?

Får de det i Norge? Mens homofile ikke får? Da begynner man virkelig å gå tom for gode argumenter, altså.

Om man er hetero eller homo så har det ingenting å si på omsorgsevne. Bør få adoptere. Antagelig veldig gode foreldre og

Synes de bør kunne adoptere. Barn trenger et trygt og godt hjem. Om det er mann/dame, dame, mann, dame/dame eller mann/mann som gir de en trygg og god oppvekst så har vel ikke det noe å si! I hvert fall ikke i mitt hode og min tankegang.

Jeg skjønner tankegangen din. Jeg er selv oppvokst uten pappa og det var ofte et savn.
Men likevel skjønner jeg ikke helt hvordan man skal forsvare det; det fins jo såå mange barn som sårt trenger et hjem, som lever i all slags elendighet. Det kan være snakk om liv og død, og man skal tenke så snevert som legning ? Alle som får adoptere i Norge er i utgangspunktet ressursterke mennesker som har alt på stell. Hva slags legning de har er jo helt irrelevant for det stakkars barnet ;/
Skjønner hva du mener :) jeg skjønner jo også at det er bedre å vokse opp med to pappaer enn et barnehjem f.eks. Men av en eller annen grunn jeg ikke forstår så er det lange ventelister for å adoptere og ikke omvendt. Det er ikke sånn at det er viktig for meg at homofile ikke skal få adoptere, men det jeg ikke er enig i er prinsippet med at det er like bra med to mammaer/pappaer som med en mamma og en pappa. Det er det jo absolutt ikke uansett hvor gode omsorgspersoner de måtte være

Back
Topp