Holdning i rygg o.l

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Kjenner små stikk i korsryggen nå, og byner å tenke litt på holdningen for å unngå vidre ryggplager. Så trenger tips :-)

Har ingen plager ellers, bekkenet har holdt seg, men lurer på hvordan en burde gå, skal jeg rake ryggen og gå veldig rett, eller skal jeg bare la magen tyte ut og ligne en parantes ) om dere skjønner :-P

Alt av tips tas i mot :-)

Jeg fikk beskjed av manuellterapeut om å tenke mye på holdninga når jeg går og står. Når jeg står og hviler "låser" jeg automatisk knærne bakover og skyver magen og korsryggen framover. Ikke bra! Fikk tips om å prøve å stå med mer "knekk" i knærne, ikke mye bare passe på at jeg ikke har knærne helt låst bakover. Må også prøve å ha fokus på å bruke musklene i korsryggen riktig og være rak i korsryggen. Vi må tenke at det er ryggen som skal ha belastninga av vekta til magen, ikke bare magen. En annen ting er når man står lenge, for eksempel og lager mat må man ha lik vekt på begge bein, ikke lene seg over til den ene sida. Dette er spesielt viktig hvis man sliter med bekkensmerter/isjiassmerter, så må man fortsatt ha lik vekt på begge bein for å unngå overbelastning på det "gode" beinet. Vet ikke om dette var forståelig men. Så lenge man har litt fokus på hodning, tror jeg den blir bedre av seg selv ;)

Jeg fikk beskjed av manuellterapeut om å tenke mye på holdninga når jeg går og står. Når jeg står og hviler "låser" jeg automatisk knærne bakover og skyver magen og korsryggen framover. Ikke bra! Fikk tips om å prøve å stå med mer "knekk" i knærne, ikke mye bare passe på at jeg ikke har knærne helt låst bakover. Må også prøve å ha fokus på å bruke musklene i korsryggen riktig og være rak i korsryggen. Vi må tenke at det er ryggen som skal ha belastninga av vekta til magen, ikke bare magen. En annen ting er når man står lenge, for eksempel og lager mat må man ha lik vekt på begge bein, ikke lene seg over til den ene sida. Dette er spesielt viktig hvis man sliter med bekkensmerter/isjiassmerter, så må man fortsatt ha lik vekt på begge bein for å unngå overbelastning på det "gode" beinet. Vet ikke om dette var forståelig men. Så lenge man har litt fokus på hodning, tror jeg den blir bedre av seg selv ;)
Signerer denne! Min fysioterapeut sa at jeg måtte prøve å unngå den svaien i ryggen mest mulig, da den gjorde at jeg fikk vondt i ryggen veldig tidlig.

Hva med bekkenbelte dere? Noen som har prøvd! Vurderer å kjøpe ett i morgen.

Min fysioterapaut minner meg på at magen er en del av kroppen. Den skal ikke bæres utenpå (og få den typiske vaggegangen og svai i ryggen). Og strekk ut muskulatur så mye man greier :-) det har hjulpet meg veldig! Har prolaps, så var redd for å strekke når det var vondt. Men var akkurat det som skulle til :-)

Fysio ba meg kjøpe bekkenbelte igår, pga vondt i symfysen. Så første dag med det idag.
Synes det er deilig med støtten det gir, men litt styr iforhold til å sette seg ned på kontoret/i bilen.
Funker jo best når en står, eller går. Men klarer ikke stå en hel arbeidsdag :O

Fysio ba meg kjøpe bekkenbelte igår, pga vondt i symfysen. Så første dag med det idag.
Synes det er deilig med støtten det gir, men litt styr iforhold til å sette seg ned på kontoret/i bilen.
Funker jo best når en står, eller går. Men klarer ikke stå en hel arbeidsdag :O
Hvordan ser det ut?

Back
Topp