Holder på å bli sprø! *Amming*

Har også en tass som tuller noe helt enormt med spisingen. Han tar tak, suger 2-3 ganger for så å slippe..... spesielt på venstre bryst. Dette har ført til at produksjonen på det brystet nesten forsvant, og han ble absolutt aldri fornøyd, måtte fylle på med MME. Men så kjøpte jeg pumpe for å få tømt skikkelig noen ganger (Har en kjertel som går lett tett når han tuller for mye).
Så nå har jeg i 1,5 døgn pumpet og gitt denne melken og fylt opp med MME i de måltidene jeg ikke hadde nok til. Hadde knappe 50 ml første gang jeg pumpet...tilsammen. Og det er jo alt for lite, men nå idag fikk jeg 50 på hver side. Så jeg fant ut at jeg skulle amme, siden det nå var nok melk og han da skulle greie det fint, men neida. Like mye tull. Selv om det rapes, tar pause, bytter side/stilling. Så da har jeg kommet frem til at jeg skal pumpe også skal han få dette. Da slipper jeg at produksjonen forsvinner og da må gi bare MME. 

Bruker Medela Calma smokken og flaskene for de fungerer så utrolig flott. Han svelger minimalt med luft, må jobbe for maten siden han må bruke samme teknikk som ved brystet, og han gulper sjelden med den. Så det ser ut som om det blir pumping og flaske en stund fremover. Jeg kjente idag at jeg blir fort irritert og stresset når han driver å tuller slik. Og da har jeg kontroll på at han faktisk får i seg det han trenger. Var litt vel lite på forrige kontroll, så da er det viktigere for meg å klare å holde produksjonen igang, så han får morsmelk, enn at han dier selv. Og at han da får nok melk.

Har også en tass som tuller noe helt enormt med spisingen. Han tar tak, suger 2-3 ganger for så å slippe..... spesielt på venstre bryst. Dette har ført til at produksjonen på det brystet nesten forsvant, og han ble absolutt aldri fornøyd, måtte fylle på med MME. Men så kjøpte jeg pumpe for å få tømt skikkelig noen ganger (Har en kjertel som går lett tett når han tuller for mye).
Så nå har jeg i 1,5 døgn pumpet og gitt denne melken og fylt opp med MME i de måltidene jeg ikke hadde nok til. Hadde knappe 50 ml første gang jeg pumpet...tilsammen. Og det er jo alt for lite, men nå idag fikk jeg 50 på hver side. Så jeg fant ut at jeg skulle amme på neste måltid, siden det nå var nok melk og han da skulle greie det fint, men neida. Like mye tull. Selv om det rapes, tar pause, bytter side/stilling. Så da har jeg kommet frem til at jeg skal pumpe også skal han få dette. Da slipper jeg at produksjonen forsvinner og da må gi bare MME. 

Bruker Medela Calma smokken og flaskene for de fungerer så utrolig flott. Han svelger minimalt med luft, må jobbe for maten siden han må bruke samme teknikk som ved brystet, og han gulper sjelden med den. Så det ser ut som om det blir pumping og flaske en stund fremover. Jeg kjente idag at jeg blir fort irritert og stresset når han driver å tuller slik. Og da har jeg kontroll på at han faktisk får i seg det han trenger. Var litt vel lite på forrige kontroll, så da er det viktigere for meg å klare å holde produksjonen igang, så han får morsmelk, enn at han dier selv. Og at han da får nok melk.

Jeg pumpet en kveld og fikk ut 100 til sammen. Ga meg fordi pumpen er ekkel, så jeg tror jeg hadde mer. Så det er jo nok. Ga flaske en dag og hun tullet da og. Tror hun har blitt litt bedre, det hjelper å rape litt.

Back
Topp