Holder med ett barn?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Noen andre som også føler på at det holder med ett barn?

Nei, jeg syntes det er veldig årleit med isåfall 2, er såååå glad jeg vokste opp med søsken :) men betyr ikke at kun en er feil av den grunn i mine øyne, det får være inviduelt :)

Er ikke noe galt i å bare ha ett barn.
Jeg gikk ingen glede av storesøskenene mine i barndommen pga stor aldersforskjell. Men klarte meg fint. Egentlig kunne jeg tenkt meg å vært enebarn. Jeg følte mye ensomhet i barndommen pga at jeg så mine eldre søsken hadde ett tett bånd som jeg ikke fikk ta en del i. Jeg var 15år når jeg først fikk glede av mine søsken.

Syns det var nok med eit barn i starten med nummer ein, men etterkvart fekk me lyst å gi han søsken, og angrar ikkje på det:)

Dei eg kjenner som er enebarn hadde alle veldig lyst på søsken, men dei har jo hatt det heilt fint:)

Eg har kun ein ti år eldre bror, men har til tross for aldersforskjellen alltid hatt stor glede av han, og har det fortsatt:)

Vi vil gjerne ha flere men får det ikke til.
Kengubarnet ønsker seg sårt søsken, men har innsett at han nok ikke får det. Vi passer på å fortelle han fordelene med å være alene..
Jeg hadde nok ikke valgt å ha bare ett barn, men jeg tror ikke enebarn nødvendigvis har det noe dårligere enn de med søsken

Nå er bare lillemor snart 4,5 mnd.... Men før ho bikka 3 mnd fristet det lite med en til ;)

Nå kan jeg tenke meg det, men ikke riktig enda ;) savner å være gravid ;)

Jeg var alenebarn til jeg var seks år og husker godt hvor sårt jeg synes der var da venninnen mine fikk både et og to søsken.

Så nei, dattera vår håper jeg aldri blir enebarn. Jeg håper hun heller aldri må vente i seks år

Nå skal de sies at nr 1 har vært er ekstremt enkelt barn, så vi har ikke hat noen slitsomt periode i hennes første året. Annet enn at jeg har vært mye alene med henne :)

Ser datteren din bare er 1 år, så regner kanskje med at tankene kan forandre seg etterhvert.

Nei, her er det uaktuelt med et barn, og er utrolig glad for valget jeg tok på at de fikk søsken :)

Jeg følte at det var nok med et barn de første tre årene, men så ville vi ha en til likevel. Prøver fortsatt da, så nå blir det minst 5-6 år forskjell.

Jenta vår er 2.5 og enn så lenge er vi veldig fornøyd med ett barn.

Jeg har alltid ønsket meg mange barn, men akkurat NÅ kjenner jeg at det rekker med en.

Håper egentlig jeg endrer mening etter hvert, for hun har sikkert godt av søsken å dele oppmerksomheten med. :P

Min er 3,5 mnd og vil gjerne ha flere, men vente til han er 1- 1,5 før vi begynne på neste;) ingen problem med noen tenker at en holder;) du skal ha lyst og overskudd;)

Virker som det er veldig uvanlig å bare ønske seg ett barn :-P
Skal aldri si aldri, men sånn som det føles nå så holder det lenge!

Vi skulle bare ha ett og syns det holdt lenge. Men plutselig endret vi mening:)

Før så tenkte jeg at det hadde hvert greit med 2, men så endret jeg mening. Hvorfor skulle jeg få en til når vi hadde det så bra bare jeg og frøkna. Jeg hadde mulighet til å følge henne opp på det hun liker. Full fokus på leksene hennes og vi hadde det fantastisk fint bare vi 2. For ikke å snakke om det at årene gikk og jeg kjente det at jeg så frem til det å få et stort barn som ikke trenger barnevakt hver gang jeg skal noe. Men så plutselig forandret alt seg og jeg venter nå nr 2. Frøkna er veldig klar og gleder seg enormt til å bli storesøster. Det blir 8,5 år mellom de men jeg håper jo de kan få et forhold allikevel. Hun er veldig glad i små og elsker å leke med de. Så nå håper jeg at de kan gi hverandre glede i oppveksten.

Jeg er enebarn og har alltid ønsket meg søsken, så derfor kommer nok lillemor til å få det. Men hvor lenge det blir til er jo et annet spørsmål.. :p

Noen dager synes jeg det holder med ett, men andre dager ønsker jeg en til :) Kjenner at jeg ikke har sånn veldig lyst til å gå gravid igjen, men samtidig så savner jeg det andre dager. Blir ikke helt klok på meg selv :P Vi skal ihvertfall prøve på nr 2 etterhvert. Er så godt når han vi har er så enkel. Ikke noe problem med legging og aldri noe tull om natten. Slik har det alltid vært. Er livredd for at nestemann er rake motsetning.

Det holder ikke med én for meg, men sambo vil foreløpig ikke ha flere. Han har vokst opp med en 9 år eldre bror, de bodde hos hver sin forelder, så han anser seg mer eller mindre som enebarn. "Og han har klart seg fint". Men jeg som har mange søsken ser hvilken glede og nettverk man har i dem, og det ønsker jeg at mine barn også skal få oppleve.

Dessuten vil jeg ha baby igjen. Og gå gravid igjen. ;)

Nå har jeg allerede to og vi planlegger å prøve på en til når vesla blir større. Hun er foreløpig bare 8 uker:p så her holder det ikke med en. Jeg har selv vokst opp med søsken og hatt stor glede av det☺ ser dog ikke noe galt I at andre syns det er nok med en. Det er ett individuelt valg som ingen andre har noe med ☺

Back
Topp