Holder barna noe hemmelig for dere?

*trinemor*

Gift med forumet
Fikk Amelia hjem fra leir her om dagen, og snakket jo om hvordan hun hadde hatt det og hva hun hadde gjort der.

Visste på forhånd at det var kiosk der, og hun fikk med seg penger i uglelommeboka si som hun skulle kjøpe is for.

Da jeg spurte henne om hun hadde kjøpt noe i kiosken, svarte hun helt troverdig at det var ikke kiosk der og hun hadde ikke spist is i det hele tatt.

Jeg så at noen av pengene var brukt opp, nevnte det for henne, men det svarte hun liksom ikke ordentlig på. Jeg sa det var helt greit at hun kjøpte noe for pengene for de var bare hennes.

Litt rart tenkte jeg, og tenkte at jeg kunne spørre tanta og onkelen som hun var med om det senere....


Så dagen etter fikk vi en mail med bilder fra leiren, der det første bildet lyser opp med Amelia og søskenbarnet som sitter i like kjoler og spiser hver sin lollipop utenfor kiosken :)

Da jeg viste henne bilde sa hun; "Ja, det var kiosk der og vi spiste is, men det var en hemmelighet"
 
Hehe, Amelias hemmeligheter var jo mest søt og uskyldig. :) Felix ville nok også sagt at det ikke var kiosk der, og at han ikke hadde fått is. Så ville han lagt til noe slikt som "men du sa jo at jeg skulle få is på leir. Kanskje jeg må få is nå i stedet for?" Kan vel summeres opp med at han stadig vekk lyver for å prøve å oppnå fordeler, og at han dikter opp dekkhistorier når han vil snike seg til å gjøre noe han ikke har lov til. Pussig nok er han som oftest ærlig når jeg konfronterer ham etterpå med at han har gjort noe ulovlig, men på forhånd er det ikke mye ærlighet ute og går. :S 
 
Hehe, Felix høres ut som en luring. Synes Amelia er forbausende ærlig. Spør jeg hvem som har gjort noe, f.eks. rotet, sier hun alltid at det er henne med en gang. (Ikke at det får vært så mange andre hjemme foreløpig da :))

Tror bare hun syntes det var litt gøy at hun hadde opplevd noe uten oss, og at hun valgte hvor mye og når hun fortalte noe om det :)

F.eks synger hun litt av en ny sang. Når jeg spør om hun har lært den på leiren, og om hun kan synge hele for meg, svarer hun; "Nei, du får dra på leir neste sommer og lære deg den mamma" :)

Spørs om vi ikke får dra på familie-leir alle sammen neste år ja :)



 
Høres ut som om leir for hele familien ville vært morsomt ja. :)

Det er sikkert veldig stort for barna å klare seg så bra alene uten oss. Hun er sikker veldig stolt. Felix har sovet over hos besteforeldre et par ganger i sommer, og han forteller egentlig også ganske lite om hva de har gjort på. 
 
Nei, hun holder ikke noe hemmelig som jeg vet, men hun har begynt å ljuge innimellom. Skal se om jeg kommer på noen eksempler etter hvert:)

Generelt sett forteller hun mer og mer om hva hun opplever i bhg osv., noe jeg synes er veldig gøy!
 
Back
Topp