Holde katter inne. Flytting

Ikke for å kuppe tråden, men når kan katter på 4 mnd gå ut? Kan man ta med de på luftetur i nærheten? Er 7 grader ute, så er ikke så kaldt, så tenkte det går greit å prøve litt :) ?

helst ikke før den er 6 mnd, og kastrert/sterilisert. de utvikler ikke retningssans før 6 mnd (?) kanskje det var senere?)

Vi fikk høre 14 dager av dyreklinikken når vi flyttet, men hun smatt ut døra etter 5 dager.. Kom hjem samme dag og vært utekatt siden :)

helst ikke før den er 6 mnd, og kastrert/sterilisert. de utvikler ikke retningssans før 6 mnd (?) kanskje det var senere?)

Stedsansen til kattar er ferdig utvikla ved 8-9 mnd alderen. Og den bør vere kastrert og chipa.
Kan ta den med ut i sele slik at den blir kjent i område.
Me holdt katten inne i 8mnd før han fekk lov å ut, og da tok me det sakte. Passa på at han var inne på natta osv. Han er 2,5 år og har aldri vore vekke i meir enn 12 timar. Han er også alltid i nærheten av huset, trenger ikkje å gå så langt - til matmors store glede ;)

Ikke for å kuppe tråden, men når kan katter på 4 mnd gå tan man ta med de på luftetur i nærheten? Er 7 grader ute, så er ikke så kaldt, så tenkte det går greit å prøvkastrert?

Kattee utvikler ikkE retningssans før de er 1 år. Ta gjerne på bånd, mem utsett det så lenge som mulig, så slipper du mas;) husk å kastrer katten og id merk den før du slipper den ut.

og til TS, 6 uker burde du holde pus inne før dere får litt ut sammen. du vil være sikker på at han føler tilhørighet i det nye hjemmet, aå han ikke legger på vandring. Som velsig mange gjør :(

kjempefint at han er kastrert of merket :)

Jeg har pleid å holde mine inne i minst 14 dager + og det har fungert veldig greit :D da er man ganske sikker på at de kommer tilbake :) jeg har "ute" katter og har flytta litt med de kattene, har kun ei katt som har susa og rota seg bort litt, men alltid funnet hun igjen nå siste gangen holdt jeg hun inne i 14 dager og nå kommer hun hjem igjen.

Back
Topp