Holde katter inne. Flytting

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Hvor lenge må de være inne før de kan ut. Vært inne siden søndag:)

Er det ikke minst 14 dager? Vi slapp ut vår etter noen dager, det resulterte i at den var borte i 1 år..

6 uker anbefaler di i dyrebeskyttelsen her jeg bor :)

Tror vi holdt katten inne i 6 uker. Tror det var det vi fikk beskjed om. :)

hold den inne 4-6 uker ja. vi slapp vår ut etter 3 uker, men det var for tidlig. den stakk for å finne hjem igjen.
fant den heldigvis ved gamle leiligheten. holdt den inne 2 uker ekstra! da gik det fint.

Våre var helt desperat etter noen dager. Så tok på de halsbånd og de er chippet, så tok sjansen siden vi flyttet ikke akkurat så veldig langt. (Gå avstand) og det gikk helt fantastisk!! :-)

Har hørt mellom 2-4 uker men spørs jo på kattene da. mine kunne gå ut relativt fort og har alltid holdt seg nær huset de første ukene. men er det første gang de flytter er det greit å holde de inne en stund!

Dei anbefalar 6 veker, men du kan evt ta på sele og gå ut med katten. Da blir katten kjent i nærområde.

6 uker anbefales ;)

Spørs om noen av oss overlever 6 uker. Blei nesten deprimert:p

De gir seg med masingen etterhvert ;-) Men jeg hadde hørt to uker da vi flytta , så det gjorde vi . Gikk fint det, men vi flytta langt og fra by til landet , så var liksom noe helt annet enn de var vandt til . De holdt seg ved huset til å begynne med

De venner seg til det :) Vår var på kattehotell i 5 uker før han kom i nytt hus, og da holdt vi han inne i 4 uker :) Og var ute med han i starten :) Gikk så fint. :)

6 uker.. 6 lange uker! Men hadde aldri tilgitt meg selv hvis en forsvant..

Ikke for å kuppe tråden, men når kan katter på 4 mnd gå ut? Kan man ta med de på luftetur i nærheten? Er 7 grader ute, så er ikke så kaldt, så tenkte det går greit å prøve litt :-) ?

Back
Topp