Holde hodet..

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Hvordan er det med deres babyer? Holder de hodet godt?
Han her i huset er veldig makelig anlagt. :confused: Når jeg legger ham på magen, stapper han enten hånda i munnen og blir liggende å sutte på den til han blir lei og begynner å gråte, eller så blir han liggende å gni ansiktet ned i underlaget til han blir sår på haka. Jeg vet han kan løfte både hodet og brystet opp, for jeg har sett ham gjøre det før, men det hører med til sjeldenhetene og det er ikke snakk om å opptre på kommando.. *sukke* Kjenner jeg er bekymret for at han ikke skal bli sterk nok i rygg- og nakkemusklene :(

det er jo bra at han kan ligge å kose seg på mage da iallfall!
Hermine ligger bare å klager ei stund, men hun derimot nekter å legge hodet ned så hun styrer fælt for å se mest mulig oppover og så blir hun sliten og irritert, men nekter å hvile seg på magen ;) Hun holder hodet sitt helt selv, veldig praktisk for nå kan jeg bære henne på hofta mens jeg gjør ting i huset, så henger hun der å kikker på verden :)
Vi har øvd myyye da, og hatt henne mye liggende mage mot mage mens vi sitter i sofaen, og da vil hun gjerne løfte på hodet for å se opp på oss. Har dere prøvd det? Eller holde han litt opp i lufta flere ganger for dag, da tvinges han til å holde hodet sitt selv, eventuelt legg han over skuldra di med armene sine, så kikker han over skuldra di men må holde hodet sitt selv :)
En annen idè er å legge han på sofaen, og så setter du deg på gulvet foran, da vil han kanskje løfte på hodet for å se på deg ;) Det gjør iallfall Hermine! Funker ingen av delene får han bare ligge å kava på mage til han plutselig finner det for godt å løfte litt på hodet å se på verden :P

Tusen takk for tips! :) En smule fortvilende, kan du si.. Og jeg klarer ikke å bare la han ligge når han gråter :(

Hva mente du liggende mage mot mage mens dere sitter i sofaen??

Har han hengende over skulderen mange ganger daglig mens vi tusler rundt og ser på ting i leiligheten, men da havner somregel hodet på skakke etter kort tid og hviler det mot sin egen skulder. Han er en liten snik!
Og når vi er på stellebordet, legger jeg ham på magen og setter meg på toalettet, rett foran ham, og prater med ham, men det skjer ikke mye da heller.. :(

Her kan ikke Elise løfte hodet opp fra underlaget i det hele tatt. Det falt ikke i god jord på seksukerskontrollen, så nå må vi til fysio. Jeg prøvde å si til nazihelsesøster at det var fordi hun har ligge lite på magen, fordi hu bare spiser og sover, og at vi kunne trene mer når hun blir mer våken, men det holdt ikke. MÅ til fysio. Tull og tøys spør du meg.. Svært få voksne som ikke kan holde hodet, så det kommer nok etterhvert :) nå øver vi for harde livet da, så fysio skal bli fornøyd.. Hehe

På 6-ukerskontrollen løftet han hodet og snudde det fra side til side, så det gikk greit, men etter det, så virker det som han er blitt så bekvem med å ligge på magen at han liksom ikke bryr seg, og heller bare ligger der og slapper av..
Han er så sinnsykt nysgjerrig hvis jeg ammer og TV'n står på, så da snur han seg som en liten mark i fanget, så i går, i ren desperasjon, la jeg ham på sofabordet med hodet i retning TV og håpet det skulle få ham til å ville løfte blikket, men neeeeeeida.. *sukke* Kvir meg til 3-månederskontrollen! :(
Hvordan øver dere, FlaksiMummy??

Han får nok sansen for detsnart igjen :) jeg legger henne på magen så mye som mulig, og holder henne slik at hu må bruke nakkemusklaturen. =)

Er ikkje så glad i å ligge på magen ho her heller.. Men kan ligge i 2-3 min før ho blir lei.. Merkar ho blir sterkare gang etter gang. :)

Emmeth kan godt ligge på magen en 5 minutters tid, men så gidd han ikke det styret mer heller :) Han er veldig sterk i nakken og løfter hodet fint, men holder det ikke oppe så lenge av gangen! Han ligger på magen på pledd på gulvet også har jeg leker foran han så han skal holde hodet oppe for og se på dem. Og i sofaen sitter jeg ved siden av han og underholder :D

Vi holder på både på stellebordet og på gulvet. Legger jeg ham oppå meg, sovner han tvvert. Har prøvd å ligge foran ham selv, med rangle, med speil, med en leke som piper og i forgårs altså TV'n i ren desperasjon, men vi er visst ikke så spennende noen av oss. Noe jeg egentlig ikke kan fatte og forstå, for han er normalt så sinnsykt nysgjerrig o_O Merker jeg blir litt smågal av dette her..

Sukkertoppen vår er heller ikke så glad i å ligge på magen, men hun holder hodet godt oppe uansett. Hun va flink til det helt fra fødselen av, men vi må øve med å la henne ligge på magen slik at styrken blir opprettholdt.
Mage mot mage fungerer kjempefin, eller å la henne site skrevs over kneet og holde henne rundt midjen.

Han løftet opp hodet selv første timen etter at han kom til verden, og han var helt i rute til rundt 6-ukers kontrollen, men den siste måneden-halvannen har han bare tøyset.. *sukke*

Mi lille er flink, men liker ikke å ligge på pledd holder hode oppe en litn stund, men så blir hun sint. Jeg tror hun ha missforstått opplegget, rompa kommer nesten høyere opp enn hode, å strever å strever :P Men når jeg bærer henne så holder hun hode selv, og hun syns det veldi morsomt å holde hode oppe framfor speilet, det liker hun :) hun ligger også på magen på meg å samboern min :) å smiler å styerer på :)

Viss dere blir plaget me å få han til å holde hode selv, så kan dere prøve fremfor speilet, det bruker å være populært ;)

Speilet er ikke så spennende. Lyset over speilet, derimot, er kjempespennende. Men da legger han hodet helt bakover, så da hviler det o_O
Har begynt å holde ham sittende utfra meg på fanget en liten stund av gangen ørten ganger i løpet av dagen. Det er visst det eneste som funker sånn noenlunde, så får vi se om det hjelper. *krysser fingrene*
Pappa'n kommer hjem i morgen da. Han er forhåpentligvis litt mer underholdende enn meg, sånn at han kan få fart på sakene.. :) Gleder meg! <3

Mage mot mage er at du legger deg på rygg og legger han på mage oppå magen din:-) eller så kan du sitte i sofaen med han på brystet, vår tulle vil iallfall da forsøke å se opp på oss;-) ...hun har det for øvrig så travelt med å komme seg opp at hun driver å tar små situps når hun ligger på rygg :P _

Mi lille er flink, men liker ikke å ligge på pledd holder hode oppe en litn stund, men så blir hun sint. Jeg tror hun ha missforstått opplegget, rompa kommer nesten høyere opp enn hode, å strever å strever :P Men når jeg bærer henne så holder hun hode selv, og hun syns det veldi morsomt å holde hode oppe framfor speilet, det liker hun :) hun ligger også på magen på meg å samboern min :) å smiler å styerer på :)

Viss dere blir plaget me å få han til å holde hode selv, så kan dere prøve fremfor speilet, det bruker å være populært ;)

Legg ei hand på rumpa hennes som motvekt, da vil hun automatisk bruke overkroppen bedre til å løfte nakken og hodet opp ;)

Sent from my ST25i using BV Forum

Mage mot mage er at du legger deg på rygg og legger han på mage oppå magen din:) eller så kan du sitte i sofaen med han på brystet, vår tulle vil iallfall da forsøke å se opp på oss;-) ...hun har det for øvrig så travelt med å komme seg opp at hun driver å tar små situps når hun ligger på rygg :p _

Det er sånn vi sitter/ligger når vi koser, så da sovner han bare, eller ligger bare der og koser ;)

Pappa'n kom hjem i går, og det første han gjorde var å løfte hodet.. :p Han er en liten rakker!
Nå har han ligget på magen til pappa'n og løftet hodet for harde livet både i dag og i går, mens jeg prøvde alt mulig uten noe respons i ukesvis. Jeg skjønner meg virkelig ikke på denne lille skapningen min o_O Men det viktigste av alt er at han faktisk gjør det, så JUUHUUUU! :)

Jepp, men en smule irriterende likevel. For det er sikkert tilbake til den samme tralten igjen når pappa'n drar igjen o_O

Kanskje han bare har slappet av litt en stund? :p
Hehe.
Det kommer seg nok skal du se. Her går det veldig opp og ned.
Vi har øvd veldig lite på gulvet, men masse oppå oss.
La han på magen i dag, foran storebroren som lekte, og da holdt han lenge og kikket, hvilte litt, og kikket litt til.
Med storebroren husker jeg at jeg etterhvert la han på magen mens jeg dusjet. Det var så spennende med lydene fra dusjen og radioen at han holdt på helt til jeg var ferdig å dusje (mener han var ca 2 måneder da jeg startet med dette, dusjet fort da!).

Back
Topp