Holde hode oppe på magen

Så nydelig hun er da! :)

Alle babyer er ulike, som de over sier. Eldste mi var ikke så glad i å ligge på magen, hun la seg bare ned og slappa av. Vi øvde litt flere ganger for dag og plutselig rundt 3-4 måneder var hun kjempesterk. ;)

Lillebror er født sterk han, har holdt hodet selv siden han kom til. Vi har derfor vært veldig sløv med å trene noe, men ser han blir stadig sterkere siden han bæres endel i sele og slynge. :)

Vår lille er sterk i nakken/kroppen når vi holder han oppreist. Da klarer han å støtte seg selv opp og holde hodet nogenlunde rolig. Med en gang jeg legger han på rygg og hjelper han med å rulle rundt, da er krigen igang. Haha.. Han mialiker det så sterkt! Roper ned i lekematta og kaver med føttene.. :P

Men vi er på øvinga. Ligger mest på magen i faget vårt - ikke pp gulvet dessverre

Prinsessa her liker heller ikke å ligge på magen,men jeg ser jo fremgangen hennes av daglige treningsøkter. Så du kan si at fra totalnekt til 1-2 min har hun brukt et par uker. Og nå synes hun det er gøy å holde hodet oppe og kikke på lekene foran seg mens mammaen skravler

Lille her er så lite våken at det nesten blir vanskelig å få trent. Liker ikke å legge henne på magen rett etter mat for da gulper hun så fælt, men da er det nesten ikke tid igjen til å trene fordi hun er så lite våken.
Når vi først får trent litt løfter hun hodet veldig lite, storebror var mye sterkere, så begynner nesten å bli litt bekymra.

Min gutt var veldi sterk fra han ble født, men jeg tenkte ikke så mye på å legge han på magen for å øve, så kom vi til 6 ukers kontroll hos barnelegen og jeg følte meg skikkeli dum da han ikke løftet hodet da han lå på magen :( men etterpå prøvde vi litt hver dag, til han ble sinna, og nå går det bedre og bedre :) dette er min første, så jeg er redd jeg gjør noe feil, men etter å ha lest flere av innleggene skjønner jeg jo at det er veldi forskjell på barna og om han ikke klarte det da han var 6 uker er ikke krise! Dumme legen :(

Lillemor ligger vel helt greit Ann, men vi jobber jo igrunn ikke nok. Hun og er av typen som bli illsint når hun må ligge på magen en stund, med mindre det er på oss :p

Min gutt var veldi sterk fra han ble født, men jeg tenkte ikke så mye på å legge han på magen for å øve, så kom vi til 6 ukers kontroll hos barnelegen og jeg følte meg skikkeli dum da han ikke løftet hodet da han lå på magen :( men etterpå prøvde vi litt hver dag, til han ble sinna, og nå går det bedre og bedre :) dette er min første, så jeg er redd jeg gjør noe feil, men etter å ha lest flere av innleggene skjønner jeg jo at det er veldi forskjell på barna og om han ikke klarte det da han var 6 uker er ikke krise! Dumme legen :(
Teit av legen å krisemaksimere det slik. Utrolig stor forskjell på babyer, og hvis ikke helsesøster har sagt at man må øve litt på det er det hennes feil. ;) Men de blir veldig fort sterk når man begynner å øve, og de vil ligge sånn. ☺️

Vår sønn lå laaangt etter din. Ikke tenk på det, bare øve litt hver dag, og ta det med ro. De lærer dette i sitt eget tempo uansett, akkurat som de gjør med alt annet. ;)

Back
Topp