Holde hode oppe på magen

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Er det noen her som ennå ikke holder hode oppe på magen så godt? Føler at alle er så tidlig ute.
Mini er 9 uker og har til nå nektet å ligge på magen mer enn 30 sekunder. Hun blir så sinne når hun må jobbe med å holde hode oppe. Fikk tips om å hjelpe henne med å legge armene under hode, men da legger hun bare seg ned og hviler på dem. Når hun sitter så klarer hun holde hode oppe og når hun ligger skrått på magen min for eks så løfter hun hode. Men det er jo mye lettere. Når hun ligger helt flatt virker det som hun ikke vil/klarer å løfte s3g høyt opp.

537cc56849abcf4f33b453a14f861f8d

Er det noen her som ennå ikke holder hode oppe på magen så godt? Føler at alle er så tidlig ute.
Mini er 9 uker og har til nå nektet å ligge på magen mer enn 30 sekunder. Hun blir så sinne når hun må jobbe med å holde hode oppe. Fikk tips om å hjelpe henne med å legge armene under hode, men da legger hun bare seg ned og hviler på dem. Når hun sitter så klarer hun holde hode oppe og når hun ligger skrått på magen min for eks så løfter hun hode. Men det er jo mye lettere. Når hun ligger helt flatt virker det som hun ikke vil/klarer å løfte s3g høyt opp.

Så nydelig!! Lillegutt her var også litt sent ute, syns alle er tidlig ute her! Men brått knekker de koden og så klarer de det! Skjedd masse her på bare 2 uker :) kommer nok! :) blir hun sint hvis hun har noe å se på også? Hvis du ligger på gulvet foran henne? Ta noe med svart/hvit kontrast (evt tegn noe med svart tusj på et hvitt ark) , det har vært populært her :) vi fikk beskjed at helsesøster ved 3 mnd kontroll at vi kunne bære han med ansiktet fra oss så lærer han og bære hode litt selv. Altså ikke lenge av gangen, kanskje bare fra stua og til stellerommet/badet osv. Det har hjulpet her :) brått så er han blitt veldig sterk! :)

Vedlegg

• 1466805360528.jpg
    1466805360528.jpg
    94,8 KB · Visninger: 83

Min lille er heller ikke så gla i å holde hode oppe når han ligger på magen på gulvet. Han greier det og holder det en stund, men blir fort sint og lei. Holder det godt og lenge om han sitter oppreist eller ligger skrått oppover på vår mage...

Alle babyer er forskjellige :) Husker jeg stresset litt med dette med storebror, det er liksom litt viktig at babyen er flink og er tidlig ute med alt. Føltes litt som om det var konkurranse om hvem som var tidligst ute hele tiden. Er mye mer avslappet denne gangen. Det viktigste er at babyen er fornøyd og glad så kommer alt når den er klar for det :)

Så nydelig!! Lillegutt her var også litt sent ute, syns alle er tidlig ute her! Men brått knekker de koden og så klarer de det! Skjedd masse her på bare 2 uker :) kommer nok! :) blir hun sint hvis hun har noe å se på også? Hvis du ligger på gulvet foran henne? Ta noe med svart/hvit kontrast (evt tegn noe med svart tusj på et hvitt ark) , det har vært populært her :) vi fikk beskjed at helsesøster ved 3 mnd kontroll at vi kunne bære han med ansiktet fra oss så lærer han og bære hode litt selv. Altså ikke lenge av gangen, kanskje bare fra stua og til stellerommet/badet osv. Det har hjulpet her :) brått så er han blitt veldig sterk! :)
Så fin han er! :)

Min lille er heller ikke så gla i å holde hode oppe når han ligger på magen på gulvet. Han greier det og holder det en stund, men blir fort sint og lei. Holder det godt og lenge om han sitter oppreist eller ligger skrått oppover på vår mage...
Akkurat samme som her. Tror hun greier å holde hode når hun ligger, men hun bare vil ikke tror jeg :(
Hvor gammel er din?

Så flink han er :)
Hvor gammel var han når han begynte? Jeg bærer en del framover og da holder hun hode oppe, men da er hun jo oppreist så mye lyttere. Hun er veldig nysgjerrig når hun blir bært, men ingenting hjelper når hun ligger. Da bryr hun seg ikke om noe.

Sleit litt til å begynne med men blitt flinkere til å legge hu på magen så blir litt lenger for hver gang :) skreik og kava mye først, men nå løfter hu seg opp og kikker en stund :) den ene armen flytta hun under seg og sparka ifra så hu nesten kom på ryggen!! Da fikk jeg sjokk :D

Min er sterk i nakken og har ikkje problem med å løfte hovudet, men han blir likevel sint viss vi legg han på magen for å trene. Og så har han så dårlig balanse at han veltar over på rygg etter maks 10 sekund... Må holde fast på rompa for å unngå velt, men han blir sint etter veldig kort tid.

Han er derimot tålmodig om han ligg på brystet mitt og pratar. Litt lettare å løfte hovudet då, kjekkare å kunne ha augekontakt heile tida, og det er jo fin trening det og tenker eg.

Eg ville ikkje stressa med det. Bedre å øve på "skråplanet" og bli sterkare der før du forventar at ho skal klare det på flate golvet.

Ikke stress så mye med det. Gjør det til en kosestund på gulvet hvor dere prater sammen litt først hvor hun ligger på ryggen. Snu henne så over i sideleie og la henne ligge der litt før du snur henne over på magen. Ha noen fargerike leker i nærheten som hun kan titte på. Legg deg ved siden av henne når hun ligger på gulvet og prat med henne. Blir hun sinna snur du henne rundt igjen og prøver på nytt neste dag.

Jeg har gjort det med vår de siste 2 ukene. De første to dagene var det ikke noe gøy, men litt etter litt blir hun sterkere og nå er det gøy å ligge på magen :)

Så flink han er :)
Hvor gammel var han når han begynte? Jeg bærer en del framover og da holder hun hode oppe, men da er hun jo oppreist så mye lyttere. Hun er veldig nysgjerrig når hun blir bært, men ingenting hjelper når hun ligger. Da bryr hun seg ikke om noe.

Tror han var rundt på 10 uker så begynte han å bli litt sterkere, ved 3 mnd kontrollen så var ikke HS fornøyd med hvordan han løftet hodet så ho tipsa oss om å gå sann fremovervendt med han og la han ligge på magen frem til han blir sint. Brått så er han blitt veldig sterk :)

Nei da her liker han ikkje ligga på mage. Och ska eg vara ærlig har eg vart lit lat med å la han ligga på magen.
Prøvar å vara flink me det hver gang han e vaken.

Back
Topp