holde det ryddig

Hvordan jeg klarer det? Det gjør jeg ikke! ;) Har nå ei på litt over to, og det har blitt litt lettere, men fortsatt er det umulig å f.eks. sortere eller brette klesvask mens hun er våken. Jeg har valgt å ikke ta det så tungt. :)

Genialt sagt det over her med å gjøre om definisjonen på rot :p

Jeg har gitt opp.

Flyter over hele tiden her og, og ungene er 6 og snart 3 år :p

Jeg gidder ikke fly bena av meg for å rydde hele tiden. Det får være som det er.

Men det er veldig greit å få vite på forhånd når noen skal komme på besøk :p

Holder det greit ellers. Regner med det blir bedre etterhvert ;-)

Signerer den! Hehe:)

Jeg visste virkelig ikke at en ettåring kunne være SÅ rotete. (eller "hjelpsom") *sukk*
Mens jeg går å rydder, så går han bak meg og "hjelper", dvs drar ut alt jeg har ryddet.
Han sover ikke så mye på dagen nå heller, og når han gjør det er vi som regel ute, så da får jeg heller ikke ryddet.

Så. Dere andre som har et ryddig hjem og en ettåring i hus. Har dere en magisk fe eller noe som jeg ikke vet om? Haha! :p
Seriøst, åssen klarer man å holde det ryddig?? Jeg blir litt småsprø ;)
Sånn alt i alt så virker det som at veldig mange kjenner seg igjen da:) Er jo godt å se at vi er flere! Den derre illusjonen om et pent og ryddig hjem når man jar barn - ja det er virkelig bare en illusjon! Tror de færreste klarer det. Og hvorfor i pokker skal man stresse livskiten av seg for å få det sånn? Finnes viktigere ting å bruke tiden på:) Men man lar det jo såklart ikke gro over liksom!! Hehe, gjelder vel bare å finne en gydel n middelvei man kan være fornøyd med:)

Her har vi alltid ryddet litt sammen før leggetid og så tar jeg resten etterpå. Rydde på dagtid er det lenge siden jeg ga opp:)

Det er ofte lettere for deg å se rotet, enn de som bare er innom på besøk. Og omvendt. Du ser som regel ikke allt rotet de som bor der ser. :)

Trenger ikke være helt ryddig, bare det er reeeent! skal alltids klare et par timer husarbeid hver dag altså. Kvalmer skikkelig når jeg kommer til hjem med størkna bringebærsyltetøy og buser på bordene, flyter over av søppel og stappfulle bleiebøtter, knekkebrødsmuler og bikkjehår over sofaen og store uvisse flekker på gulvene. Æsj.

Her så ryddar me på kvelden når unga er i seng. Men eg småryddar innimellom, som når han skal sove, er ute og leikar osv.
Har også begrensa antall leiker som er tilgjengelig, som blir bytta på regelmessig slik at det ikkje skal vera kjedelig. Dei leikene som ikkje "er i bruk", ligger i ein puff. Dei leikene han har i bruk, ligger i ei kurv som ein får plass til i ei expedit hylle frå IKEA. Så det er ikkje sånn kjempe mykje leike til einkvar tid :)

Rydder leker når hun har lagt seg.
Alle skap unntatt et har barnesikring :)

Her også går det 5 minutt og så ser det heeeeelt bomba ut! Rydder ikke mye i løpet av dagen, men rydder alt når han har lagt seg. Jeg er ganske avslappet i forhold til rot da, det irriterer meg ikke :)

Her ser det ubeskrivelig jævlig ut til tider :o en veldig aktiv 1åring som skal utforske alt kombinert med 100% jobb på meg og 60% på sambo, oppussing og ingen bhg er dårlig kombinasjon om man vil ha et perfekt hjem :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha sånn er det bare!

Jeg har blitt smågal til tider. Vi har ikke hatt noe særlig barnesikring, så har vært travelt en stund. Gutten er ekstrem, og en periode flyttet han en stol gjennom huset for å komme seg opp på bord og i skap.

Han har kastet ut mel, spagetti, grøt.. Tømt bokhyllene, tømt aviskorga, vært I ovnen og hentet aske, tømt kjøleskapet, rotet vekk telefoner og fjernkontroller, kastet ting I do, strødd dopapir og kaffefilter over alt, tegnet på vegger og gulv... osv osv..

Mens jeg har vært på kjøkkenet og støvsugd forrige sprell, har han vært i stuen og begynt på noe nytt. Sånn har det vært siden han var 10 mnd :D

Ikke helt fri oppdragelse her altså, men han er så kvikk og rask at jeg har bare ikke hatt mulighet for å holde kontroll på alt :p

Men nå har han fylt to år, og hverdagen er mye roligere. Gutten også! Nå er han mye flinkere å leke, og kjøkkenskapene er ikke like spennende :-)

Back
Topp