Holde det hemmelig?

Jeabea

Forelsket i forumet
Flere som har vanskeligheter å holde graviditeten hemmelig? Venninne mine kjenner meg godt, så det at jeg bare brå sluttet med røyk og alkohol har satt I gang det forhøret... vet ikke hvor lenge jeg kan snike meg unna alle festligheter til jula uten at folk skjønner det! Har hittil hatt unnskyldning på unnskyldning!

Jeg må nok fortelle det i jula, selv om jeg ikke vil.
Men jeg drikker alltid rødvin til ribba, og har ikke sjanse til å komme meg unna den.
(flasken blir satt på bordet, og alle drikker av den samme flasken)

Har måttet fortelle det til en venninne som jeg også jobber med. Vi skulle på en del fester sammen nå i førjulstida og ser jo hverandre hver dag så det er greit å ha en alliert som kan dekke over litt hvis jeg oppfører meg merkelig. Regner også med at hun hadde gjettet det ganske fort. Har ikke lyst til å lyve for henne, og følte også at jeg ville ha litt kontroll over situasjonen sånn at ikke spørsmålet kom som en halveis fleip med andre tilstede.

Her har det Vært alkohol fri vin og blir nok dette på julaften også. Vi har julaften hjemme , så får smuge av den flasken de andre tar fra 3 literen :p akevitt liker jeg ikke :p

Jeg klarer ikke å la vær å fortelle det.

Jeg også sluttet å røyke på dagen, og det er jo ganske tydelig tegn, men jeg ønsker heller å dele det med de nærmeste så om det ikke skulle gå bra vil jeg jo trenge de.

Godt det ikke bare er meg! Forteller til familien jeg feirer jul med, men er forsatt 1+ mnd til jeg er "trygg" etter julaften.. Vi også har mye julefester, og julebord så folk ser jo at jeg har sluttet å røyke og ikke drikker.. er vel som 2+2..

Jeg sliter med å hole det hemmelig! Har så lyst å si det til de nærmeste, men skal klare å holde meg en stund. Er jo enda tidlig. Veldig tidlig.. Men det er så gøy å dele det.

Jeg drikker sjeldent alkohol og svigers (som vi skal feire jul med) tror at jeg ikke liker spekeskinke eller oster uansett så.. :p Vil bare si noe, for det er så moro. Har lyst å si det til venninna mi som snart skal føde, og ei annen ei som vet at vi har lyst på nr3..

De nærmeste vennene mine vet det, men ikke familien. Bare svigermor som fant det ut ved et uhell :P

Tenkte å vente til juleaften med å fortelle, slik at familien får før høre det først. Men ja, det er veldig vanskelig, med tanke på invitasjoner og alkohol. Så nå har jeg og mannen rømt på byhelg, og neste helg har jeg invitert meg selv til hun ene avholdsvenninnen jeg har . Da har jeg unnskyldninger frem til juleaften, så får jeg fortelle vennene 2. Dag. Selv om jeg syntes det er alt for tidlig

Jeg skal vente en god stund med å fortelle det. Venter på å underskrive nye jobb kontrakten min i januar så inntil da er det hemmelig ;) bare håper at magen min holder seg skjulbar til da ;)

Jeg er avholds, så ingen problemer der heldigvis ;)

Vi skal ikke fortelle det på ganske lenge ennå.. Er ikke 4 uker ennå, så må smøres med tålmodighet ;)

Jeg orker ikke holde det hemmelig, så jeg har fortalt alle de nærmeste venninnene mine og mamma og pappa. Og jeg er ikke 5 uker på vei en gang :P

Har jo egentlig lyst å rope det høyt til hele verden, men har fortalt det til min bestevennine, søster og mor i første omgang :-) Resten får ikke vite det før senere - kanskje rundt uke 10-12 tenker jeg - litt sikrere at lille spiren sitter da ❤️

Har fortalt det til to venninner, men det får holde enn så lenge :) Drikker sjelden og koser meg like mykje på fest uten alkohol som med. Det veit dei fleste eg kjenner og :) Snusen er det vanskeligere med!!

Har nå sagt det til ei vennine, så hu skulle hjelpe meg å backe meg opp når de andre i jentegjengen spørr☺ så da slipper jeg forhør frem til jan:-p

Jeg drikker sjelden og røyker ikke så i forhold til festligheter trenger jeg ikke gjøre eller si noe for å unngå at noen skjønner noe. Men jeg klarer ikke å holde graviditet skjult og de fleste rundt oss vet at vi har prøvd lenge så familie og nære venner vet det allerede :happy:

Har kun sagt det til min aller beste venninne som jeg vet holder tett. Ellers skal vi si det til foreldre/svigerforeldre på julaften. Eller... gi en gave som de forhåpentligvis forstår poenget av ;) er ikke langt på vei. Men det passet så bra å gi dem DEN julegaven liksom :p ellers skal vi holde tett til jeg er i den trygge sonen.

Back
Topp