Hoftedysplasi

Samboeren min har det veldig sterkt, men ingen av ungene har arvet det.. men de har begge fått ultralyd av hoftene fordi pappaen har det... De har ikke brukt pute heller.. så ikke sikkert ungene arver det..

Jeg og mine to søsken hadde hofteleddsdysplasi. Brukte pute i flere måneder vi. Men ingen av barna våre har det.

Samboeren min har det veldig sterkt, men ingen av ungene har arvet det.. men de har begge fått ultralyd av hoftene fordi pappaen har det... De har ikke brukt pute heller.. så ikke sikkert ungene arver det..
Selvfølgelig det er ikke sikkert av barna får det selv om man har det i familien, men det er likevel greit å tenke på det når man er gravid og handler inn utstyr i tilfelle.
Veldig kjedelig om man brått har masse dyrt utstyr (bilstol, vogn og så videre) som ikke kan brukes

Jeg og mine to søsken hadde hofteleddsdysplasi. Brukte pute i flere måneder vi. Men ingen av barna våre har det.

Kan vel like gjerne gå den veien som andre veien tenker jeg. Ingen av mine foreldre hadde det, og vet ikke om andre i familien heller, men både min bror og jeg har. Min ble dessverre ikke oppdaget før altfor sent.
Uansett greit å være oppmerksom på det når man har det i familien, for da kan det være en større sjans for det.

Kan vel like gjerne gå den veien som andre veien tenker jeg. Ingen av mine foreldre hadde det, og vet ikke om andre i familien heller, men både min bror og jeg har. Min ble dessverre ikke oppdaget før altfor sent.
Uansett greit å være oppmerksom på det når man har det i familien, for da kan det være en større sjans for det.
Sønnen min ble sjekket når han var 3 dager gammel. Var veldig spent på on han hadde det, men det hadde han heldigvis ikke.

Litt som hos oss.
Jeg vet ikke om noen andre i familien vår som har det enn min datter.

Jeg syns ikke de som er på denne tråden "maler fanden på veggen".
Som jeg skrev over, greit å være forberedt på det ved tanke på utstyr.

Litt som hos oss.
Jeg vet ikke om noen andre i familien vår som har det enn min datter.

Jeg syns ikke de som er på denne tråden "maler fanden på veggen".
Som jeg skrev over, greit å være forberedt på det ved tanke på utstyr.

Er vel mye annet som kan ha noe å si på om man får det, så man bør vel egentlig være obs uansett:) F.eks om barnet er i seteleie osv. Eller bare tilfeldigheter .

Vet ikke hvorfor.
Husker jeg drev å sjekket opp når frøkna fikk det, og la merke til det siden hun er jente og kom med KS.

Ok. Satser på naturlig fødsel her, mem man vet jo aldri. Litt interessant å lese om det sidem det allerede er en liten risiko her. Får google litt mer:)

Min eldste hadde dette.. Hun fikk på pute når hun var 1 dag gammel, og fikk den av når hun var 4 mnd.. Det vanlige var visst 3 mnd når de oppdager d så tidlig, men måtte ha en ekstra da det var ganske ille... Men glad de fant d ut så tidlig :) nestemann fikk vi ul av hoftene når han var 1 dag, men heldigvis ikke noe på han.. Og tenker at mest sansynlig går han i magen klar også da d mest sansynlig var pga hennes plassering i magen som gjorde at d ble som d ble :)

Datteren vår fikk påvist HD på sykehuset rett etter fødsel. Ikke noe i slekten og heller ikke setefødsel. Hadde frejkas pute på i 3 måneder og gikk til kontroller ei god stund etterpå. Nå er ho en frisk og aktiv 4 åring Vi kjøpte en eldre Bilstol som var bredere, og kunne ikke bruke vognpose i emmaljunga city crossen de mnd ho brukte puta. Hadde bare dyne/tepper over. Gikk akkurat de tre mnd det varte

Back
Topp