hoftedysplasi..

funnybunny85

Elsker forumet
Noen som har erfaringer med hoftedysplasi???

evt grad , behandlingmåte og lengden på behandling?

sjekk ut denne sida; putekrigerne.no

De har også ei side på facebook.

ORIGINAL: snupsidupsi

sjekk ut denne sida; putekrigerne.no

De har også ei side på facebook.

jepp er med der!

men vil gjerne høre flere med erfaringer :)

dytter littegrann..

Vi fikk av puten for 2 uker siden [:D][:D][:D]
Husker dessverre ikke grad (var krysset av på alvorlig, uten lukasjon i papirene). Fikk på puten da hun var 3 dager gammel, og hun har vært veldig komfortabel med den [:)] Det beste med å få den av var å kunne holde en VELDIG myk baby inntil seg, puten er jo så stiv og hard [&:]
Vi begynte med pute 14, og hadde pute 18 da vi avsluttet behandlingen. Hadde puten på i nøyaktig 3 mnd, alt var helt perfekt på ultalyd - og jeg var så glad at jeg trodde jeg skulle grine foran ultralyd-mannen [8D][:D]

Var veldig forberedt på at hun kunne komme til å trenge behandling, fordi det er en gjenganger i familien vår, og jeg selv hadde pute. Leste meg opp på masse informasjon før hun ble født, men det ble noe annet å få et putebarn enn jeg hadde sett for meg [8D] At bleieskiftene skulle ta en EVIGHET var jeg ikke forberedt på [:D]

Men tiden har flydd, og plutselig var puten av!! HERLIG!!! [:D][:D]

åååå så hærlig [:D]
d må være verdens beste følelse da!!

jenta mi fikk skinne på når ho var nesten 3mnd!
(har HD i familien, selv hatt d, så ho skulle hatt ul når ho var 6uker...men pga VENTETID på sykehuset
fikk ho d ikke før ho var 3mn[:@])

d går veldig fint, og vi er 1mnd inn i behandlingen nå...

legen sa at ho i første omgang måtte ha den på i 3mnd, men at jeg måtte være forberedt på lenger!
så gruer meg så syyyykt til neste kontroll!

aner ikke åssen grad ho har, d irriterer meg....

Uff - så dumt at dere fikk den på så sent! [&:] Men - det viktigste er at hun FÅR behandling ihvertfall! Vi var på ul da hun var 3 dager gammel - tror de gjør det på de fleste i bergen som muligens kan ha hd - skjønner ikke hvorfor de ikke bare gjør det alle steder!
Jeg grudde meg fryktelig til den siste kontrollen vi var på - hadde klart å overbevise meg selv om at vi IKKE kom til å få av puten, og da ble jeg bare ekstra glad for å få den av [:D] Er alltid greit å være forberedt på at man må ha lenger - bedre å bli overlykkelig enn skuffet [:D]

Har du papirene deres? Jeg tror vi ga våre til damen, så jeg husker altså ikke noe annet enn at det var krysset av på alvorlig, og ikke lukasjon. Var en smule opptatt av andre ting enn papirene akkurat den dagen - hun var 3 dager gammel og jeg visste plutselig ikke opp og ned på henne på grunn av den dumme puten [8D]

Jenta mi brukte pute i 3,5mnd..
Gikk egentlig heilt greit![:)]

Back
Topp