Hofte / putebarn

[Lisa]

Forelsket i forumet
Snuppa mi hadde hofteleddsdysplasi og ble behandlet med freikas pute i 4 mnd. Alt bra og ingen plager etterpå.

Men... Den siste uka har hun spent seg når vi skal bytte bleie liggende på henne. Blir helt stiv og veldig sint.... Kom plutselig på at hun hadde en hoftefeil da hun ble født (Har liksom glemt det litt i og med at det har gått så bra) Bare håper det ikke er noen sammenheng...

Snuppa blir 2 år i desember... Noen som har erfaring med noe lignende..?

Alt var bra på siste kontroll. Da var hun 3 mnd og hadde hofter som en 3 åring ;)

Håper du får svar fra noen med erfaring ;-)

dyttelidytt ;-)

Eg har ei lita med Lic-ortose på grunnet HD, hun er jo bare 6 mnd og hatt den på i litt over en mnd nå. Men, det var pga stivhet i foten at eg merka at noe var galt [&:] ..
Kanskje du kan ta det opp på helsestasjonen eller fastlege, bare for å være på den sikreste siden ?

Jeg har en datter på 16 mnd som hadde HD og lå i Frejkas pute i 3 mnd fra hun var 4 uker.
Har vært på flere kontroller i ettertid, og det skulle jenta di også ha hørt til å ha vært på.
Det er så stor forskjell på praksisen ved forskjellige sykehus og leger tar det ikke alltid like alvorlig...[&o]
Jenta mi var på kontroll og fikk av puten når hun var 4 mnd, ny kontroll når hun var 7 mnd, ny kontroll når hun var 15 mnd og skal på ny og forhåpentligvis siste kontroll i mars!

Ja, syns det var lite kontroller selv her. Men i og med at hun var bra på den siste har vi liksom ikke tenkt noe mer på det. Skal igjen når hun blir 5 år....

ORIGINAL: LilleguttLillejentå

Ring sykehuset og krev kontroll!!
I verste fall blir det operasjon når de nærmer seg 2 år, hvis det skulle vise noe da!

Ja, det var det jeg tenkte på.... Jeg ringer i morgen!

Back
Topp