Hodeverk...

Triiny

Elsker forumet
Jeg har i de siste dagene slitt med hodeverk, kvalme og smerter/stikking i magen på høyre side.[:'(] (nederst vet hoftebeinet) Er også ganske sliten og trøtt om dagene og kunne sikkert ha sovet dagen lang hadde d ike vært for jobb.

Hva kan dette være? Har hørt om at svangerskapsforgiftning kan ha hodeverk og kvalme som symptomer og e en liten smule nervøs.[&:]

Jeg har hatt det litt slik i perioder, men det har gått over med HVILE :)
Men om du er riktig bekymret, ville jeg kontaktet jordmor eller lege, så kan de sjekke urinprøve og slikt for deg. Man skal ikke gå og bekymre seg - det er hvertfall ikke bra for lille :)

og for all del - ha samvittighet til å ta deg en paracet når du har vondt i hodet. Så lenge man ikke overskrider det som står på pakningen, så er det ikke skadelig for gravide.

Hei, skjønner så godt bekymringen din!

Jeg gikk 5 dager med en hodeverk som paracet ikke hjelp mot (ente opp i en ond sirkel der hodepinen fikk meg til å kaste opp, og oppkast gav meg mer hodepine) - da ringte jeg legen og kom inn på sjekk.

Han snakket med en overlege på kvinneklinikken for å se om det kunne være svangerskapsforgiftning, men ettersom jeg var i uke 22+5 da, så utelukket han det sa han.

MEN: ring legen din, så får du kommet ned til sjekk av urin åg blod.

Bihulebetennelse er også veldig vanlig når vi er gravide - og det gir også veldige hodesmerter.
Høyt blodtrykk gir også hodeverk.

Du må ha god bedring og hvile deg godt nå :)

Huff, det er ikke godt med hodeverk!!! Jeg har selv slitt med det en del gjennom dette svangerskapet og i forrige. Prøv med paracet det kan gravide trygt ta, hvile, ikke for varmt soverom og husk å drikk mye [:)]. Visst det ikke gir seg så kontakt legen din, det kan også være migrene.

Tusen takk jenter. Godt å ha dere her inne[:D]

Har time hos legen på fredag så da skal eg få skjekket meg fra topp til tå[:)]

Aner ikke hva det er. Men er su mye sliten burde du hvile masse. Kroppen din bruker masse energi på den lille og da trenger du mer søvn. Hør med legen om det ikke gir seg.

Håper du blir bra snart:)

Back
Topp