Hodeverk i svangerskapet

Jeg har aldri tidligere vært plaget med hodeverk, men har det ofte nå, skikkelig vondt. Er det andre som og er plaget eller vært plaget av det i tidligere svangerskap?
Håper det bare er i en periode nå og at det forsvinner raskt, orker ikke dette i 5,5 måneder til.
Vet noen av hva hodeverket kommer av? Har det noe med hormonene i kroppen eller?

Det er ganske vanlig å få mer hodepine i svangerskapet pga hormoner hvertfall. Jeg slet masse med det i mitt første svangerskap, noen kaller det "svangerskapsmigrene". Utrolig slitsomt og vondt når det står på! [X(][&o]

I svangerskapet med minstemann hadde jeg veldig vondt i hodet hver dag i 6 uker før det ga seg. Det var tidlig i svangerskapet.

er desverre ingen trøst/gode ord jeg kommer med.[&o] jeg hadde kraftig hodepine i 8 mnd. gosj det var hardt. forsvant 2-3 dager etter at jentungen var født. jeg hadde vondt i pannen. så legen mente på det ikke var svangerskapsmigrene. for da har en visst vondt andre plasser. var til og med i mr av hodet. men alt var fint. heldigvis.

masse god bedring til deg. håper hodeverken forsvinner fort. [:)]

Jeg er plaget med utallige former for hodepine til vanlig, og slapp ikke unna i graviditeten heller. Og da kunne jeg jo ikke bruke medisiner, så jeg var sykemeldt fra uke 12. Men etter fødselen var jeg helt fin de få ukene jeg ammet, da amminga opphørte var det tilbake til det vanlige.

Hos gravide kan det skyldes hormonet progesteron! Da kan det hjelpe å drikke MASSE og komme seg ut litt, evt. få frisk luft på andre måter (lufte mye).

Jeg hadde helt ekstrem hodepine i uke 6-7, tror jeg, men den forsvant da jeg fikk i meg mye væske.

Hadde mye hodepine fra sånn omtrent uke 12-14 og det forsvant gradvis rett før uke 30. Tok akupunktur for det. Vet ikke om det var det som hjalp eller om det hadde forsvunnet da uansett, men jeg ble gradvis bedre etter jeg begynte med akupunktur. Tok vel behandlinger 1-2 ganger i uka i 3-4 uker.

Back
Topp