Hodet ned

Fru Ugle

Glad i forumet
Var på kontroll i går, og jordmor sa at småen har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet, og at han sannsynligvis kom til å bli der. Betyr det at hodet har/er i ferd med å feste seg? [&:]
Jeg er i uke 32...

Jepp...
Og det trenger ikke bety at han kommer før tiden[;)]

Var hos legen forrige uke og gullet mitt ligger også med hodet ned. Betyr ikke at han nødvendigvis fester seg, men det er jo positivt at han har snudd seg.
Nå begynner det å bli såpass trangt inni magen at jeg tror nok at babyen blir liggende med hodet ned til fødselen

Takk for svar =)
Godt å høre at det ikke nødvendigvis betyr at han kommer for tidlig, er litt bekymret for det i og med at det er vanlig i familien min å føde for tidlig [&:]
Dessuten er ikke alt i hus enda, så han må ihvertfall vente i noen uker til! ;)

Trenger ikke å bety at hodet fester seg ennå. Hos meg så har babyen ligget med hodet ned lenge, men for en uke siden så var ikke hodet festet ennå. Jeg er til jordmor og sykehuset hver 2. uke. Men når de er så store som nå så kommer de mest sannsynlig ikke til å snu seg fikk jeg beskjed om.

Gutten min har ikke snudd seg ennå, han har ennå god plass og god tid til å snu seg. Noen fester seg tidlig rette veien, andre ikke. Men innen uke 36 skal de ha snudd seg og festa seg.

Kjenner dere hardere spark mot ribbena og sånt når hodet er nedi bekkenet? Eller er det mulig å slippe unna de vondeste sparkene? [:)]

ORIGINAL: Piplup

Kjenner dere hardere spark mot ribbena og sånt når hodet er nedi bekkenet? Eller er det mulig å slippe unna de vondeste sparkene? [:)]

Jeg kjenner sparkene tydelig langt på høyre side under ribbeina, eller helt øverst i magen. Kan også kjenne noe litt oppe til venstre, JM sa at det var at babyen hadde en fot sannsynligvis bøyd bakover mens den andre var mer strukket ut.  (Da ligger babyen altså med ryggen til venstre)

Knøttet ligger også helt nedi bekkenet mitt, men JM var ikke helt sikker på at det var festet siden det var så tidlig. Har ingen sammenheng med at vi føder tidligere.. [;)]

Her hadde også baby hodet ned ved sist kontroll, men betyr ikke at han ikke kan snu seg igjen. Babyene fester seg nok normalt tidligere på førstegangsfødende. På andregangsfødende som meg trenger ikke hodet feste seg før rett før fødsel....

Back
Topp