Hodet ned

Wildberg

Forumet er livet
Noen som vet hvorfor babyen legger seg med hodet ned?
Skjønner at det er fordi han skal ut med hodet først, men det er jo egentlig litt rart at de gjør det. Tenk å ligge opp/ned i flere uker.
Så den eneste grunnen jeg kommer på er at de gjør det av instinkt....??

Noen som har lest noe om dette?

interessant spm.
Instinkter er jo sterke da. er også mulig at det rett og slett er i denne stillingen at de får best plass inni livmoren[:D]

Men jeger absolutt interessert i et bedre svar salv[8D]

Spurte samboeren om han visste....
Svar: "Det er vel en del av naturen det."

Høres kanskje rart ut, men høres jo logisk ut[:D]

Tja si det.. Det er vel kanskje den stillingen som blir mest naturlig ettersom plassen blir mindre..

Jeg skjønte ikke hvilken vei jeg skulle ut[8D] Å satte meg med stumpen ned.. hehe

Ettersom jeg tror det er fordi det nærmer seg fødsel, å babyen vil legge seg i fosterstilling, for å få bedre plass inni maven :D 

Når jeg var på fødselsforberedende kurs snakket vi litt om dette faktisk :) Det har for det meste med instinkt å gjøre. Babyen "vet" på en måte hva som kommer til å skje :p Det er også instinktet som får babyen til å vri hodet i riktig stilling for å komme gjennom en del av bekkenet, for så å trekke seg tilbake, snu hodet tilbake og komme helt ut :)

Ja, livet er snodig dere.
Min lille prinsesse har ligget med hodet ned siden uke 21 - stakkars liten - hun er vel helt "koko" i hodet (som sin mor) nå tenker jeg!

hahaha

Babyenes systemer er ikke sånn som våres, de er ikke ferdig utviklet og reagerer nok ikke på å ligge opp ned på lik linje med oss voksne. Dessuten er de støttet opp av fostervæske slik at de ikke får noen belastning på kroppen uansett hvilken stilling de inntar. At de snur seg ned tidlig regner jeg har med plassen å gjøre - eller mangelen på plass. Hvorfor de gjør det har med at de er programmert til å gjøre det (de må jo helst ut med hodet først). Det virker kanskje stort, men tenk på all programmeringen som allerede har foregått for å lage nurkene!

Back
Topp