Hodet ned i bekkenet

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Jeg tror magefrøken har lagt seg ned med hodet.

Hadde uvanlig mye smerter i symfysen, ubehag og vuggete gange i går. Våknet i natt av flere harde "trykk" ned i underlivet.

Nå kjennes bevegelsene annerledes ut, og det kommer innimellom dunk som kjennes på en måte inne i underlivet, trykkes godt ned der liksom.
Utrolig vondt i lyskene i dag også.. Innbiller meg at hun har puttet hodet ned i bekkenet og ligger og spenner ifra!
Husker ikke så godt dette fra forrige gang.

Noen med erfaring? :)

Jeg kjente det samme, men da hadde lille faktisk snudd seg i og var i seteleie og sparket nedover slik du beskriver! Så det på UL! Ikke godt å si hvordan de ligger nedi der! Man kan fort bli lurt :)

Har faktisk kjente/følt akkurat det samme. Har ikke hatt så tydelige spark di siste dagene..så har også tenkt at hun må ha endre posisjon.

Hun har hatt stumpen ned helt frem til nå ihvertfall, så jeg tenker at forandring kan bety stumpen opp :P
Vet ikke, får vente og se på neste kontroll! :)

Hun har hatt stumpen ned helt frem til nå ihvertfall, så jeg tenker at forandring kan bety stumpen opp :p
Vet ikke, får vente og se på neste kontroll! :)

Min jente har også hatt stumpen ned til for ca 1 uke siden. På 3D ul viste det jeg hadde tenkt meg, hodet nede!
For bekkend mitt har bare blitt verre og verre (det var ille gale fra før) og nedpresset har virkelig kommet. På ul så klarte vi nesten ikke noen bra bilder da jordmor sa hun lå aalt for godt plassert der nede, og spekulerte i om hun holdt på og festet seg da hun ikke fikk vrikket henne av flekken!! Jeg fikk beskjed om og ta det med ro, ikke bære tungt og slike ting til neste jordmorkontroll for å sjekke akkurat det... Det er jo veldig tidlig som hun sa.
Men nedpress og veldig hovent underliv er ikke så særlig deilig :/

Min jente har også hatt stumpen ned til for ca 1 uke siden. På 3D ul viste det jeg hadde tenkt meg, hodet nede!
For bekkend mitt har bare blitt verre og verre (det var ille gale fra før) og nedpresset har virkelig kommet. På ul så klarte vi nesten ikke noen bra bilder da jordmor sa hun lå aalt for godt plassert der nede, og spekulerte i om hun holdt på og festet seg da hun ikke fikk vrikket henne av flekken!! Jeg fikk beskjed om og ta det med ro, ikke bære tungt og slike ting til neste jordmorkontroll for å sjekke akkurat det... Det er jo veldig tidlig som hun sa.
Men nedpress og veldig hovent underliv er ikke så særlig deilig :/
Hvor langt er du? :)

Ok, jeg er 28+0 i dag og tenker også at det er tidlig og begynne med den nedpressingen allerede :P Men jeg googlet litt og ser flere som skriver "rundt uke 30" osv.
Håper du kan oppdatere etter kontrollen hos jordmor, spent på hva hun sier om det :)
(Vet jo ikke om det er likt tilfellet hos meg da, men samme "symptomer" ihvertfall)

Ok, jeg er 28+0 i dag og tenker også at det er tidlig og begynne med den nedpressingen allerede :p Men jeg googlet litt og ser flere som skriver "rundt uke 30" osv.
Håper du kan oppdatere etter kontrollen hos jordmor, spent på hva hun sier om det :)
(Vet jo ikke om det er likt tilfellet hos meg da, men samme "symptomer" ihvertfall)

Ja, har også googlet litt :p
et andregangsgravid nå, og med første så festet hodet seg rundt uke 35 husker jeg, så skal be henne sjekke etter :) Skal på ny kontroll 19 januar, så veldig spent!
Skal ha planlagt ks denne gangen, men er spent på om det blir action før, da alt kommer så mye tidligere og sterkere for den del :p

Mi frøken ligger oxo med hode nede og har ligget med hode nede en stund. Var på kontroll i dag faktisk. Er 25 uker i morgen.
Har en del smerter av og til når hun driver å graver og styrer langt nede i underlivet. Skikkelig ubehagelig. Jordmor nevnte at hun kan komme borti noen nerver av og til da jeg av og til får skikkelig vondt ned i underlivet og en fast plass på magen.

Jordmor trudde at lillemor lå med hodet ned her og. Men de har jo enda god plass og kan snu seg mange ganger til. Er 27+3.

Noe er annerledes ihvertfall.. Regner med det er leie på babyen. Vi får se :)
Har dere merket noen forandringer rundt 28 uker?

Fikk bekreftet hodeleie på kontroll i dag :)

Min JM sier at alt kan skje frem til uke 36! Så det at noen ligger i hodeleie før det spiller egentlig ingen rolle! Jeg var på UL i uke 27- da lå hun i hodeleie, dagen etter lå hun i sete når jeg var hos JM! Så de snur og koser seg helt til det blir veldig trangt om
plassen, da legger de første seg ned :)

Jm her sier ingenting om leie til meg. Og jeg var hos henne i går. Men skal på ul i uke 32 og 36, så tenker jeg får vite da vertfall :-P

Knøttet mitt må ligge på tvers i dag, så mye romestering og spark hele dagen :-D syntes jeg kjente hodet på ene siden og rumpa på den andre men vanskelig å skille hva som er hva egentlig. Begynner å kjenne hvilke bevegelser som er hender og hva som er føtter. Fascinerende dette her! Helt spesiell følelse at noen turner på innsiden av magen! ♥ har morkaken fremme, men synes jeg kjenner bevegelsene godt likevel:)

Syntes det er artig og vite :) Føler jeg blir bedre kjent med babyens oppførsel inni der. Sånn at hvis jeg kjenner "sånn og sånn" type bevegelse så er hodet ned f.eks :) Så når det blir forandringer så vet jeg at det vil være pga endring av leie.

Her ligger han med hodet ned. Var på kontroll på mandag og 29 uker på torsdag.:-)

Back
Topp