Hodet mitt vil ikke være gravid...

Fiskefrua

Betatt av forumet
Jeg giftet meg denne helgen og i den anledning så hadde vi buffet. Masse god mat. Uten å vie svangerskapet en tanke har jeg spist spekemat, sushi (ikke bare meg laks og reker), hjemmelaget sjokolade som visstnok inneholder en liten mengde alkohol på grunn av holdbarhet og dagen derpå så bøtta jeg nedpå nesten en halvliter med energidrikke. Altså hallo...?!?! Skal det ikke ringe en bjelle? Jeg har vært så knusende klar over reglene de to andre gangene og nå er det som blåst for vinden. Begynner å bli oppriktig bekymret for at jeg har gjort skade på det lille knøttet....:(

Det kommer til å gå helt fint! Hvor mange ganger har du ikke spist spekemat tidligere uten å bli syk? Sannsynligheten er forsvinnende liten for å få listeria og tokso. Hadde det vært "enkelt" å få det via mat i Norge hadde langt flere testet positivt på den første blodprøvetesten hos legen. Sushi kan man jo spise, så sant man ikke dytter innpå med tunfisk. Det handler jo i all hovedsak om tungmetaller. Der er det jo også noen mengder som skal til. Sjokolade med små alkoholmengder trenger du nok heller ikke tenke over. Det er grenser for hvor mye du klarer å spise ift å drikke, så mengdene er nok så små at de ikke frigjøres ut i systemet som noe merkbart.

Jeg skjønner at du blir urolig, men jeg håper du klarer å ta vekk tankene og si til deg selv at det går helt fint! :)

Og gratulerer med giftermålet forresten!!!! :D

Det hun sa!! Hehe :)

Gratulerer, FRU Fiskefrua!! :D

Gratulere med bryllupet :-D

Det skal nok gå bra skal du se:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Gratulerer som nygift :)
Og det går nok bta skal du se :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Tusen takk skal dere ha! :) Ja, du har nok rett i det du skriver fruktplukker, blir bare litt småhysterisk når hodet ikke henger med denne gangen:confused: Satser på at det tar til vett når symptomene begynner å komme da:)

Føler litt på samme måte - vet jo at ditt og datt.. men gjør det likevell...

Det kommer til å gå helt fint! Hvor mange ganger har du ikke spist spekemat tidligere uten å bli syk? Sannsynligheten er forsvinnende liten for å få listeria og tokso. Hadde det vært "enkelt" å få det via mat i Norge hadde langt flere testet positivt på den første blodprøvetesten hos legen. Sushi kan man jo spise, så sant man ikke dytter innpå med tunfisk. Det handler jo i all hovedsak om tungmetaller. Der er det jo også noen mengder som skal til. Sjokolade med små alkoholmengder trenger du nok heller ikke tenke over. Det er grenser for hvor mye du klarer å spise ift å drikke, så mengdene er nok så små at de ikke frigjøres ut i systemet som noe merkbart.

Jeg skjønner at du blir urolig, men jeg håper du klarer å ta vekk tankene og si til deg selv at det går helt fint! :)

Og gratulerer med giftermålet forresten!!!! :D
Signerer denne!
Og bare tenk på alle de som går gravide i nesten 3mnd uten å vite noe, det går jo bra ! :)

Signerer denne!
Og bare tenk på alle de som går gravide i nesten 3mnd uten å vite noe, det går jo bra ! :)

Jeg så ett program igår om ei som fikk tvillinger i uke 34, UTEN at hun viste at hun var gravid!! Å hun hadde gjort alt man ikke skal gjøre når man er gravid. Skummelt, men det gikk også bra! :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Back
Topp