Hodet ikke festet - hva hvis vannet går

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Ja, hvilken beskjed har dere fått av lege/jordmor egentlig?

Jeg er 4.gangs fødende og hodet er ikke festet i uke 38+2 og regner ikke med det fester seg heller før riene begynner. Men kom på Idag at jeg ikke har fått beskjed om hva jeg gjør, om vannet skulle gå..

Førstegangs på 40+4 her, og hodet er "knapt festet". Var ikke festet da jeg var like langt på vei som deg, og fikk ingen beskjed om at man måtte gjøre noe spesielt :) har skjønt det sånn at man har gått bort fra anbefalingen om å legge seg ned hvis vannet går.

Har ikke festet seg her, 38+6 og førstegangs, men ikke fått noen spesiell beskjed.

Jeg spurte jordmor om det i går og hun sa at det er kun om babyen ikke ligger med hode ned man skal legge seg ned, det er visst mange år siden de gikk bort fra at man skulle legge seg ned om hode ikke er festet :)

Jeg trodde man skulle legge seg ned... Ikke festet her heller! Har sett for meg at vannet går på butikken og at jeg pent må legge meg ned midt i butikken og vente på ambulanse :D

Jeg trodde man skulle legge seg ned... Ikke festet her heller! Har sett for meg at vannet går på butikken og at jeg pent må legge meg ned midt i butikken og vente på ambulanse :D

Noen får beskjed om å legge seg om det er seteleie. Pga navlestrengen tror jeg. At det er større risiko for å få den rundt halsen e.l?

Førstegangs 40+1 og ikke festet, men ikke fått noe spesiell beskjed! Går vannet så skal man jo ringe føden uansett så da sier de vel noe :)

Spurte jordmor om dette. Hun sa at man skulle ringe føden, men at det ikke var nødvendig å legge seg ned :)

Back
Topp