Hodet festet!

September16baby

Flørter med forumet
Idag var jeg hos jordmor og fikk bekreftet at hodet er festet. Er i uke 36+1 .
Siden det er andre gangen er gravid ble hun overrasket at hodet festet tidlig , noen flere som fått dette bekreftet? ;)

Jeg var på kontroll 37+3 og da var hodet festet, er tredjegangs :-) Med nr 2 festet hodet seg til ca samme tid.

Min er ikke festet enda, tredje sv. Andre sv festet hodet seg i uke 38. Så får se på neste kontroll om en uke. Er 37+2

Jeg var på kontroll i uke 35, fikk da bekreftet at hodet var festet. Jeg er førstegangs og er nå i uke 37+4 :-)

På kontroll 34+5 var endelig hodet godt plantet i bekkenet, men ikke festet. Han har lest gret tverr helt tiden, så utrolig godt at han hadde funnet veien til bekkenet selv:D spent på om det er festet til neste kontroll (37+0)

Hvordan var fødsel nr to i forhold til termin , er det slik hvis hodet fester seg tidlig kan man føde før ? :angelic:
Fødte 5 dager før termin sist, 39+4 :-) Spurte legen min om dette på forrige kontroll, men dessverre var det visst ikke noe sammenheng med når fødsel starter. Men min lille ligger laaangt ned i bekkenet og det hadde noe å si for modning.

Fødte 5 dager før termin sist, 39+4 :) Spurte legen min om dette på forrige kontroll, men dessverre var det visst ikke noe sammenheng med når fødsel starter. Men min lille ligger laaangt ned i bekkenet og det hadde noe å si for modning.
Ja tenkte meg det , vi får vente å se :-D men håper på noen dager før termin som sist

Hodet festet seg aldri helt sist, selv om hun lå i hodeleie. Jeg er spent denne gangen, skal på kontroll neste uke. Da er jeg 37+1 på selve kontrollen. :)

o_O
På kontroll 34+5 var endelig hodet godt plantet i bekkenet, men ikke festet. Han har lest gret tverr helt tiden, så utrolig godt at han hadde funnet veien til bekkenet selv:D spent på om det er festet til neste kontroll (37+0)
Hva er forskjellen egentlig? Jeg har fått beskjed om at hodet ligger langt ned i bekkenet, men aldri blitt nevnt at det har festet seg utenom på kontroll hvor jeg spurte om hun kunne snu seg igjen nå hvor jordmor svarte nei o_O

o_O
Hva er forskjellen egentlig? Jeg har fått beskjed om at hodet ligger langt ned i bekkenet, men aldri blitt nevnt at det har festet seg utenom på kontroll hvor jeg spurte om hun kunne snu seg igjen nå hvor jordmor svarte nei o_O
Aner ikke :p hun kjente i alle fall at han ikke var festet. Sikkert noen av de andre kloke damene her som kan svare på det?

o_O
Er hodet festet kan ikke jordmor bevege det, kan det beveges er det ikke festet. Mer vet jeg ikke :p Det kan ligge langt ned i bekkenet lenge uten å være festet, og hos noen fester det seg ikke før fødselen starer.

Er hodet festet kan ikke jordmor bevege det, kan det beveges er det ikke festet. Mer vet jeg ikke :p Det kan ligge langt ned i bekkenet lenge uten å være festet, og hos noen fester det seg ikke før fødselen starer.
Ok, det var et fint svar, takk skal du ha! :) Da må jeg spørre jordmor om det ved neste kontroll.

Kunne dere kjenne når hodet feste seg? Har kjent noen merkelige bevegelser "nedi der" og har etter det måttet tisse oftere! Om det har noen sammenheng...?

Fikk bekreftet i går(37+3) at hodet er festet og ligger langt nede :) mye murringer og dårlig mage for tiden, håper jeg slipper å gå så lenge med det:) er andregangs;)

Kunne dere kjenne når hodet feste seg? Har kjent noen merkelige bevegelser "nedi der" og har etter det måttet tisse oftere! Om det har noen sammenheng...?
Jeg kjente mye press (nesten litt smertefulle) nedover mot skrittet og mot hoftebena i tiden før jeg fikk vite at min var festet. Og har måttet gå oftere på do etter det. Men er ikke så vanlig å kjenne akkurat når det skjer tror jeg.

Back
Topp