Hodet festet?

SkogHuldra

Forelsket i forumet
3.gangs her. 37+4 i dag. Hodet er enda ikke festet. Opplevde ikke det med de to forrige heller... før fødselen var i gang.

Noen flere som opplever det samme eller er de festet alle her? :-o

Evt når festet hodet seg hos dere som er flergangsfødende?

2.gangs og ikke festet her heller. Er ikke det ganske vanlig? Festet seg tidlig med første, men fikk beskjed om at han antagelig ikke festet seg før fødsel var i gang:)

Ok. Takk for svar. Har fått to tidligere som var veldig inntullet i snora.. frykter denne er det å om det er "vanlig" at de fester seg lenge før, liksom.... men da kanskje jeg kan tro og håpe at denne ikke er snurra inn ;-)

2. gangs her og. Og ikke festet. Syntes jeg merket at babyen sank lit ned i bekkenet, men nå vet jeg sannelig ikke om det heller lengre:p For her er det hikking og styring over hele magen. Sånn sett føler jeg med langt unna fødsel. Er 37+3. Men også hørt det er vanlig hos flergangsfødende at de ikke fester seg før fødselen er i gang:)

Var hos legen i dag, hodet festet, hurra☺️ Førstemann lå aldri med hodet ned, han satt, så er glad han her lille har skjønt det☺️

Var på kontroll sist ved 36+5, da var hodet bevegelig enda. Nå er jeg 38+5 og håper at han kanskje har festet seg! Men det får jeg ikke vite før på torsdag. Men som de andre her sier: for flergangsfødende er det ikke sikkert hodet fester seg før fødselen er i gang.

Ikke festet her heller, men har forstått det slik det ikke er vanlig med flergangsfødende. Er i dag 38+2. Her ligger foreløpig lille i tverrleie.

Tredjegangs og her er hodet festet, har vært knapt festet på kontrollene i uke 32 og 36, på den i uke 38 var det helt festet. JM sa det er nesten oftere det ikke fester seg enn at det fester seg når man har født flere ganger før, heller unormalt at det fester seg så tidlig som det gjorde hos meg.

Med nr 1 og 2 festet hodet seg irundt uke 32-33, men denne gangen har det ikke festet seg helt enda, men er ganske nært :)

Fikk bekreftet at hodet var festet hos legen i dag. 2 gangs her. 37+3 i dag :)

1. Gangs og ikke helt festet når jeg var hos jm sist uke 37+1 :)

Er 3.gangsfødende og fikk vite at hode er endelig festet på selveste terminen min idag.
Husker ikke når hode festet seg med de 2 andre.

Ok. Takk for svar. Har fått to tidligere som var veldig inntullet i snora.. frykter denne er det å om det er "vanlig" at de fester seg lenge før, liksom.... men da kanskje jeg kan tro og håpe at denne ikke er snurra inn ;-)

Akkurat det vet jeg ikke, men det er lov å håpe;) jeg fikk beskjed om at hode var så langt ned at det vil feste seg når fødselen er i gang. Og siden det var såpass langt ned og riktig plassert i forhold til fødsel (hva nå enn det betyr), så var det ikkeno fare for at snora skulle komme i klem hvertfall:)

Hadde hikking helt nede i bekkenet, en stund nå hikker han over alt;P.... men når man sier det så har han ikke hikket i dag???? burde jeg være bekymret?

Hadde hikking helt nede i bekkenet, en stund nå hikker han over alt;P.... men når man sier det så har han ikke hikket i dag???? burde jeg være bekymret?

Trukke du trenger å være bekymret med mindre det har vært mindre annen aktivitet også ;-P

3gangs og godt bevegelig hode. Med nr 2 som ble født for 13 mnd siden så festet det seg ikke før fødsel heller, og når hodet omsider kom ned i bekkenet så var han ute på et blunk! Trodde det var mest vanlig at det festet seg hos 1gangs :)

Ikke festet på siste kontroll men får se nå på onsdag, selv om jeg tviler. Er 37+1

2. gangs og hodet er ikke festet:-) Festet seg aldri sist heller, til tross for at jeg var førstegangs, ble igangsatt uten at hodet var festet og hun lå langt oppe til siste slutt. Viste seg at hun hadd navlestrengen surret rundt halsen tre ganger, så jordmor mente det var en smart baby som holdt seg oppe;-) Regner egentlig ikke med at hodet fester seg denne gangen heller, er 38+4 og hadde kontroll i dag:-)

Back
Topp