Hodet festet :)

Wonderella

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Vært hos jordmor i dag, og det var gøy! Hodet festet, godt ned i bekkenet. Har forresten bestemt meg for å prøve å føde vaginalt, og klarte endelig å bevege meg over dørstokken til fødestua :) 35+1 i dag ♡

Så bra :) Godt å vite de ligger rett vei og gjør seg klar. Jeg fikk vite at hun hadde festet seg forrige uke da var jeg i uke 32. Greit å vite at hun har tenkt å komme den veien :)

Så godt å vite at baby ligger riktig vei! :-)
Her tror jeg også at baby snart roer seg ned, for de siste dagene har jeg merket mer spark oppover. :-)

Til nå har det vært mest nedover og på sidene, og på vekstkontroll lå han med hodet opp, litt på skrå. Så det blir spennende når jeg skal inn på ny kontroll i uke 32. Nå er jeg snart i uke 30. :-)

De pleier jo å feste seg noen uker før fødsel, og det er godt så man får litt ro over seg. Men, som tredjegangs har jeg fått høre at baby ofte ikke fester hodet før rett før fødsel. Det er jo mye større plass der inne når det har vært utvidet flere ganger før.

Fantastisk :) Her har han lagt med hode ned siden uke 29, men d er ikke festet, og gjør sikkert ikke d heller siden d er nr 3. Men nå er d spennende tider i møte..

Var på kontroll for en uke siden( 32+5), og fikk beskjed om at hun lå med hodet ned. Jeg er førstegangs og har fint lite peiling, men kan de snu seg igjen?

Ikke festet enda her, men gjør sjeldent det så tidlig med flergangsfødende ;) meeen hun ligger med hodet godt nedi der sa jordmor ;)

Så godt å vite at baby ligger riktig vei! :-)
Her tror jeg også at baby snart roer seg ned, for de siste dagene har jeg merket mer spark oppover. :-)

Til nå har det vært mest nedover og på sidene, og på vekstkontroll lå han med hodet opp, litt på skrå. Så det blir spennende når jeg skal inn på ny kontroll i uke 32. Nå er jeg snart i uke 30. :-)

De pleier jo å feste seg noen uker før fødsel, og det er godt så man får litt ro over seg. Men, som tredjegangs har jeg fått høre at baby ofte ikke fester hodet før rett før fødsel. Det er jo mye større plass der inne når det har vært utvidet flere ganger før.
Nr 2 festet seg uken før fødsel tror jeg, og da fødte jeg uke 40+0 ;) så har ingen forhåpninger om at nr 3 fester seg enda her ;)

Var på vekstkontroll i dag og småen låg vertfall med hodet ned. Fikk ikke med meg om dei sa noe om det var festet eller ikke. Men alt dei gjorde var ultralyd sånn sett. Kjente ikke ellers på magen. dei kan vel ikke bare se om det er festet? Ser for meg det må kjennes etter.

Skal til jordmor neste torsdag, så får høre med henne da :-)

Var på vekstkontroll i dag og småen låg vertfall med hodet ned. Fikk ikke med meg om dei sa noe om det var festet eller ikke. Men alt dei gjorde var ultralyd sånn sett. Kjente ikke ellers på magen. dei kan vel ikke bare se om det er festet? Ser for meg det må kjennes etter.

Skal til jordmor neste torsdag, så får høre med henne da :-)
De kjenner etter, tar tak i hodet på babyen fra utsiden av magen og vugger frem og tilbake ;)

De kjenner etter, tar tak i hodet på babyen fra utsiden av magen og vugger frem og tilbake ;)

Var noe sånt jeg såg for meg :-) så da sjekket dei ikke det i dag. Men klarer å vente 1 uke til. Fikk vite at ungen hadde det fint og var helt normal i størrelsen. Så fikk vite det viktigste. H*n var ikke for stor som fryktet :-)

Hvordan er det om hodet ikke er festet og vannet går når man er flergangsfødende da? Jeg venter nr 2. Vet ikke om det er festet. Tror ikke det. Føler magen har sunket noe, så tror (håper) kanskje at han har lagt seg til da. :) ikke kontroll igjen før i mars!

Hvordan er det om hodet ikke er festet og vannet går når man er flergangsfødende da? Jeg venter nr 2. Vet ikke om det er festet. Tror ikke det. Føler magen har sunket noe, så tror (håper) kanskje at han har lagt seg til da. :) ikke kontroll igjen før i mars!
Bør man ikke legge seg ned da om hodet ikke er festet? Slik at ikke det er andre ting som kan komme ut før babyen?

Back
Topp