Hodet festet

Cati

Andre møte med forumet
Jeg var på kontroll i dag og legen kjente at babyens hode er festet. Jeg er 33 uker.
Når er det vanlig at hodet fester seg? Er det ikke litt tidlig i uke 33? Det er jo tross alt mange uker igjen til termin...

Gullis! skrev:
Det er helt vanlig hvis det er førstemann:-)

her har hode vært så og si festet siden uke 32, og dette er nr 2 :):)

Ja, helt normalt så vidt jeg vet =) 

Fru H skrev:
Ja, helt normalt så vidt jeg vet =) 

Ingen av mine har festa hodet så lenge før. Nr 1 festet hodet en uke før fødsel og Neline festet hodet under fødsel!

Skjer nok ikke med de aller fleste, at hodet fester seg så tidlig, men det betyr jo ikke at det er unormalt likevel =) 
Det er vel heller litt unormalt at hodet fester seg så sent når man er førstegangsfødende?
Godt mulig jeg har misforstått helt altså, men jeg mener å ha hørt at med første barn er det helt vanlig at hodet fester seg tidlig, og at det er mer vanlig at det ikke fester seg/ fester seg sent når man er flergangsfødende?

Fru H skrev:

Skjer nok ikke med de aller fleste, at hodet fester seg så tidlig, men det betyr jo ikke at det er unormalt likevel =) 
Det er vel heller litt unormalt at hodet fester seg så sent når man er førstegangsfødende?
Godt mulig jeg har misforstått helt altså, men jeg mener å ha hørt at med første barn er det helt vanlig at hodet fester seg tidlig, og at det er mer vanlig at det ikke fester seg/ fester seg sent når man er flergangsfødende?

Hihi, mulig jeg skrev det dumt når jeg kopierte svaret ditt, men mente at det er normalt det fester seg tidlig når man er førstegangsfødende, skjedde bare ikke med meg

ja, jeg skulle også inn og redigere svaret mitt til deg, for det ble helt feil å skrive at det var "unormalt" at første babyen festet seg sent :-p
Tror det er litt hipp som happ egentlig, store forskjeller med andre ord

Så gøy at hodet er festet seg! :) Er ikke lenge til barna våre kommer nå!

Godt å vite =) Ble litt bekymret for tidlig fødsel..
Utrolig spennende å lese svarene deres, er visst flere som hodet har festet seg hos. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på den store dagen =)

Jeg var på kontroll i dag og lille har lagt seg med hodet ned, men det var ikke festet. Leser flere steder at mange babyer snur seg og fester seg fra uke 32 og utover :)

Aner ikke når det festet seg med nr 1 men var på kontroll idag hos legen og hodet hadde ikke festet seg ennå. Han lå litt på tvers..

tror nok det er helt normalt :) nr 1. festet hodet  i uke 31( født på termin, nå med nr 2 er jeg i uke 34, og hodet er fremdeles ikke festet

Back
Topp