Hodet festet..

fruluna

Forumet er livet
Dere som er litt lenger kommet enn jeg som har termin i februar: Hvordan merket dere at fosteret snudde seg med hodet ned?

I følge terminkalkulatoren inne på babyverden skal den lille inni magen snu seg mest sannsynlig denne uken her hos meg da.. Men hvordan skjønner jeg det når hodet fester seg?

Skal til jordmor 2 januar, men tar hun ul for å se det da eller er ikke det vanlig?

Hun kjenner om det er festet eller ikke.. Mer kan jeg ikke fortelle deg for her er det ikke festet ennå..

De kjenner på hodet og dytter det litt fra side til side - flytter kroppen din seg sammen med hodet så er det festet - forklarte jordmora mi[;)]

Du kan også prøve å kjenne etter selv om du har fått en liten "kul" nede i bekkenet ditt[;)] Som regel kjenner man også at det presser litt nedover og magen synker liksom på en måte. Får litt bedre plass til mat også når den snur seg med hodet ned[;)] Min snudde seg i uke 34, men de kan snu seg lenge etter det også og de fester seg som regel lenge etter at de har snudd seg[;)]

Mamma pratet også om at magen sank..
Men har fått så himla vondt i venusberget i det siste, men det er vel kanskje bekkenet som driver med ett eller annet det..
Nei de kan vel snu seg rett før fødselen, så det kan jo være en stund til det skjer enda.. [:)]

Hvis du kjenner det i venusberget er det nok hodet som legger seg til rette nede i bekkenet[;)] Det gjør vondt for noen mens andre ikke legger særlig merke til det[;)] Min ligger ned med hodet, men er ikke helt festet ennå, men det gjør fryktelig vondt[:'(] Var på føden inatt fra ca midnatt og var hjemme igjen ved 8- tiden imorges og da lå barnet langt nede[:D] Regnet med at det ikke var så veldig lenge før det skjedde noe[:)]

Dissa små kan lenge snu seg både opp og ned...Men når de ligger ned er det ofte å kjenne noen kraftige spark oppover mot ribbeina!
Med første her mente jordmor at hun snudde seg til hodeleie ved 33uker,og hodet festa seg rett før 36uker...Hun ble født rett i uke 38!
Når hodet synker ned i bekkenet,føler du at du får litt mer plass nede i der- og må enda mer tisse...

Min har ligget med hodet ned ganske lenge - så jeg har ikke merka noe til noe bedre plass, nei..

Men heller ikke noe spark i ribbbeina, så det TRENGER man ikke å kjenne selv om h*n ligger med hodet ned..

Har fått noen kraftige spark i ribbeina de siste nettene nå.. Hun er klin gal om natta og holder mamma mye våken..

Så gøy hvis det skjer noe snart da skytte76 [:)]

Jeg har også en liten krabat som ligge langt ned og legen mente han hadde festet seg så vi får se. Det er utrolig tungt og ubehagelig nå. Håper at han kommer snart.
Klem

Back
Topp