Hodet festet, fortsatt kraftig nedpress

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Fikk beskjed om at hodet var festet for en uke siden, men nedpresset er så kraftig at det føles ut som jeg må trykke! Hun kan vel ikke komme seg lenger ned når det er festet, eller? :oops:

De kan komme ganske langt ned i bekkenet, men ut kommer baby først ved pressrier! :-)
Det kan jo kjennes ut som om man har noe mellom bena, som presser på.

Føler du at du må presse og er bekymret, ville jeg hørt med jordmor om en sjekk kanskje.
Men, som jordmor sier, de kommer ikke bare ut. Du må presse aktivt, og det må jo da være klart der nede i forhold til åpning osv.

Min jordmor ble overrasket med min minste, hun lå så langt ned i bekkenet at hun måtte sjekke med ultralyd! Og da fikk jeg beskjed om at "hun kommer til å komme veldig fort når det starter, for ligger helt ved utgangen".
Og styrtfødsel ble det jo... :-)

De kan komme ganske langt ned i bekkenet, men ut kommer baby først ved pressrier! :)
Det kan jo kjennes ut som om man har noe mellom bena, som presser på.

Føler du at du må presse og er bekymret, ville jeg hørt med jordmor om en sjekk kanskje.
Men, som jordmor sier, de kommer ikke bare ut. Du må presse aktivt, og det må jo da være klart der nede i forhold til åpning osv.

Min jordmor ble overrasket med min minste, hun lå så langt ned i bekkenet at hun måtte sjekke med ultralyd! Og da fikk jeg beskjed om at "hun kommer til å komme veldig fort når det starter, for ligger helt ved utgangen".
Og styrtfødsel ble det jo... :)
Det begynte i går, men er ikke noe pressrier akkurat, bare vondt/ubehagelig, kjenner at det strammer seg og gir en sånn trykkende følelse inni "der" Så tenker og bare spørre om det på kontroll til fredag. men trodde at "hodet festet" var så langt ned som mulig .. Så lurer jo på om hun kan ha kjent feil forrige gang siden det trykker på så veldig nå! Eller skal babyen enda et nivå ned enn der hodet fester seg?
Kan ikke huske noe av dette fra forrige altså :P

Det begynte i går, men er ikke noe pressrier akkurat, bare vondt/ubehagelig, kjenner at det strammer seg og gir en sånn trykkende følelse inni "der" Så tenker og bare spørre om det på kontroll til fredag. men trodde at "hodet festet" var så langt ned som mulig .. Så lurer jo på om hun kan ha kjent feil forrige gang siden det trykker på så veldig nå! Eller skal babyen enda et nivå ned enn der hodet fester seg?
Kan ikke huske noe av dette fra forrige altså :p
De skal jo rotere ned fødselskanalen, men det skjer jo først ved fødsel.
Men babyene kan jo ligge både høyt og lavt i bekkenet, med hodet festet. Jeg kan ikke så mye om det rent fagmessig, men min andre lå iallfall mye lenger ned, og presset mye mer ned, enn hva første barnet gjorde. Kanskje fordi det har vært utvidet før, at det er større plass til å komme lenger ned? Jeg vet ikke.

Vet bare at mitt andre barn lå så langt nede, så rakk ikke rotere og få innstilt hodet riktig. Gikk for fort, og for kort vei ned. Så slet med nakke en stund etterpå.

De skal jo rotere ned fødselskanalen, men det skjer jo først ved fødsel.
Men babyene kan jo ligge både høyt og lavt i bekkenet, med hodet festet. Jeg kan ikke så mye om det rent fagmessig, men min andre lå iallfall mye lenger ned, og presset mye mer ned, enn hva første barnet gjorde. Kanskje fordi det har vært utvidet før, at det er større plass til å komme lenger ned? Jeg vet ikke.

Vet bare at mitt andre barn lå så langt nede, så rakk ikke rotere og få innstilt hodet riktig. Gikk for fort, og for kort vei ned. Så slet med nakke en stund etterpå.
Ja kanskje det er noe i det, større plass lenger ned enn det var første gangen. Skal spørre om det til fredag, så vet jeg jordmor-fasiten :p
Håper ikke denne styrter ut ettersom jeg trenger litt tid til sykehuset.

Jeg hadde ikke nedpress med de 2 andre. og de festet seg i uke 35 ca .... Mens med denne!! Holy moly, og han er ikke festet enda.. Men ligger laaangt nede.. I dag skrek jeg nesten og mistet fatet med mat i gulvet da d gjorde så syyyyykt vondt!! gubben trodde jo d var fødsel på gang, men neida du.. :P

Ja kanskje det er noe i det, større plass lenger ned enn det var første gangen. Skal spørre om det til fredag, så vet jeg jordmor-fasiten :p
Håper ikke denne styrter ut ettersom jeg trenger litt tid til sykehuset.
Du får prøve å ikke presse så hardt når du skal på do... :) :o .... He he

Back
Topp