Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulig jeg er litt trøtt og fjern nå, men hvordan er det farlig i en kollisjon? Setet sitter ganske bom fast, selene også, ser for meg at denne bare spretter av om det er tøy og strikk bare?Tenk så farlig i en kollisjon! Ligg heller nakkeputen "feil" vei, altså at haken hviler på den.
Tenker jeg og. Må uansett være mer trygt enn at hodet henger?Mulig jeg er litt trøtt og fjern nå, men hvordan er det farlig i en kollisjon? Setet sitter ganske bom fast, selene også, ser for meg at denne bare spretter av om det er tøy og strikk bare?
Og hvertfall om barnet sitter forovervendt! Om hodet holdes helg fast så slipper man jo at hodet kastes frem i en frontkollisjon.Tenker jeg og. Må uansett være mer trygt enn at hodet henger?
Men kroppen flytter seg da forover mens hodet holdes igjen. Det er nok ikke spesielt heldig for nakken det heller...Og hvertfall om barnet sitter forovervendt! Om hodet holdes helg fast så slipper man jo at hodet kastes frem i en frontkollisjon.
Hvor mye vil kroppen kastes på dersom beltene er festet skikkelig da? Bare lurer altså.Men kroppen flytter seg da forover mens hodet holdes igjen. Det er nok ikke spesielt heldig for nakken det heller...
Og hvertfall om barnet sitter forovervendt! Om hodet holdes helg fast så slipper man jo at hodet kastes frem i en frontkollisjon.
Men kroppen flytter seg da forover mens hodet holdes igjen. Det er nok ikke spesielt heldig for nakken det heller...
Dette kommer vel litt an på om dere snakker om forovervendt i beltestol eller med 5-punktssele.Hvor mye vil kroppen kastes på dersom beltene er festet skikkelig da? Bare lurer altså.vet at beltene er laget for å gi litt etter, men de skal jo være helt stramme, så jeg kan liksom ikke tenke meg at det er mye det er snakk om, og at den hodestøtten kanskje heller vil løsne enn å holde hodet helt fast?
Dette kommer vel litt an på om dere snakker om forovervendt i beltestol eller med 5-punktssele.
Tror uansett ikke den der vil holde hodet fast i en kollisjon, det er jo ENORME krefter det er snakk om.
Ja, og i 5-punkts holdes kroppen fast og hodet flyger frem (derfor det ikke anbefales), mens i beltestol med 3-punkts vil hele kroppen flytte seg. Tror ikke denne dingsen vil holde hodet fast i noen av alternativene uansett.Jeg så liksom for meg fempunktssele, men tenkte også den hodeholderen neppe vil holde så mye på plass i en skinnelig krasj.
Ja, og i 5-punkts holdes kroppen fast og hodet flyger frem (derfor det ikke anbefales), mens i beltestol med 3-punkts vil hele kroppen flytte seg. Tror ikke denne dingsen vil holde hodet fast i noen av alternativene uansett.
Det er jeg usikker på. Det jeg vet er at når man kolliderer går man gjennom 3 støt. Først bilen, så kroppen som møter seler, deretter innvollene som forflytter seg (det er av dette de fleste dør, da indre muskelfester som holder innvoller på plass ryker). Så jeg vet ikke helt hvor mye et barn beveger seg i 5-punktssele forovervendt. Det kommer mest sannsynlig an på farten også?Hvor mye vil kroppen kastes på dersom beltene er festet skikkelig da? Bare lurer altså.vet at beltene er laget for å gi litt etter, men de skal jo være helt stramme, så jeg kan liksom ikke tenke meg at det er mye det er snakk om, og at den hodestøtten kanskje heller vil løsne enn å holde hodet helt fast?