Hodet er festet

mitone

mitone
Har hørt flere forskhellige ting, men fester hodet seg på baby'n på flergangsgangsfødende?
Jeg er i uke 26 i dag. Og i helgen hadde jeg såå stikkende smerter i magen/underlivet....fikk beskjed i dag at hodet allerede har festet seg i bekkenet.....er dette normalt....kan man begynne å føde tidligere pga dette? Føle meg helt dum siden æ spør om dette....

Oi! Så spennende da! Da behøver du ikke å bekymre deg for setefødsel ihvertfall :) Tror ikke det betyr at barnet vil komme tidligere, men den forbereder seg jo :) Er du usikker så kan du ta en liten tlf til føden, hvis du bekymrer deg mener jeg <3

Oj nei jeg veit ikke helt.. på første festet aldrig hodet seg , eller det gjorde vell det i løpet av fødselen men merket ikke noe til det.. Jeg vett at min ligger i hodeleie nå men regner med det fremdeles er bevegelig .. :) men sa ikke Lege / Jm du var hos noe om dette da når de sa at hodet var festet ??

Hode til min første festet seg i uke 34 men kom ikke før uke 38

Det kan feste seg hos fleregangsfødene ja men skjer vel mer hos førstegangs... Men at det allerede er festet hadde jeg ikke trodd på.

Hos meg har ikke hodet festet seg med noen av barna mine. Med begge har fødselen startet mens de fortsatt lå høyt i magen. Men begge fødslene var allikevel raske og greie.

De kjenner om hodet er festet ved å finne hodet mellom hendene eller to fingre og se om det lar seg bevege frem og tilbake. Altså de kjenner utenpå magen.

På første lå ho med hodet ned fra uke 30 og la seg stadig lengre ned i bekkenet. Kom 14 dager for tidlig.. Ho her har nesten konsekvent ligget i seteleie, men er jo ikke komt lenger enn i uke 27 så kan jo fint snu seg enda.. Var ikke så ofte på ul med første, så kan jo hende ho lå i seteleie på dette tidspunktet og ❤️

Var jordmoren som sa det til meg....ble så usikker av dette.Men har vel egentlig tenkt at ho kanskje "overdreiv" litt...Har fått en forståelse fra andre at hun er en smule hysterisk. ...Grunnen til at ho kjente etter så veldig var at jeg hadde hatt stikkende smerter i magen og underlivet i 2-3 dager.....Det var vel som gjorde utslaget at ho kjente ekstra etter tenker je

Jeg har også fått beskjed om at babyen har festet seg! I uke 28, for to uker siden og på 3D ultralyd for en uke siden:-p Synes det høres veldig tidlig ut, så må høre med jordmor når jeg skal dit om en ukes tid:-) men har det noe å si ift når babyen kommer?

Hodet på babyen min ligger også ganske langt nede, men er ikke festet! Ser selv på ul at hun ligger langt nede, men ikke fått beskjed av jordmor at det er festey fordet! :)

Min ligger i tverrleie.. Håper han har planer om å snu seg:)

Var jordmoren som sa det til meg....ble så usikker av dette.Men har vel egentlig tenkt at ho kanskje "overdreiv" litt...Har fått en forståelse fra andre at hun er en smule hysterisk. ...Grunnen til at ho kjente etter så veldig var at jeg hadde hatt stikkende smerter i magen og underlivet i 2-3 dager.....Det var vel som gjorde utslaget at ho kjente ekstra etter tenker je
Det lan umulig stemme. Da har hun sagt feil. Fester seg ikke i uke 26 når det er masse plass i livmoren enda.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp