Hodet er festet :-)

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Har du vært på UL? P.g.a. at symfysemålet har flatet ut eller pga livmorhals, eller?
Har hatt jevnlige kontroller pga forkortet livmorhals og blødninger. Men nå tok han alt i samme slengen før vi skal på ferie :-)

Jeg var med jordmor i går å hode hennes ligger godt nede i bekkenet men hun hadde ikke festet seg sa hun for det var det for tidlig til ( jeg er jo i uke 32+5 )
Å siste jordmor timen jeg skal på er neste torsdag. ( 27/6) Fordi hun drar på ferie å kommer ikke tilbake får godt ut i aug. Synes det er en litt skummel tanke :p kan jeg dra til lege for å sjekke hjerte osv bare fordi jeg vil eller må jeg ha grunn til det.. ? :)

Når hode fester seg så er det vell enda lenge til barnet kan komme, eller ? :)

Mot slutten skal du på kontroll oftere uansett, så da er det bare å gå til fastlegen. Hjertelyden er vel ikke det viktigste de sjekker, for så lenge du kjenner liv hver dag har babyen det stort sett bra. De følger vel så mye med på deg, på blodtrykk, urin, vann i kroppen osv.
Og det at hodet har festet seg trenger ikke bety at ungen kommer snart... :) og omvendt, man kan gå i fødsel uten at hodet har festet seg. Det kommer jo godt ned i bekkenet ila fødselen, da... ;)

Jeg var med jordmor i går å hode hennes ligger godt nede i bekkenet men hun hadde ikke festet seg sa hun for det var det for tidlig til ( jeg er jo i uke 32+5 )
Å siste jordmor timen jeg skal på er neste torsdag. ( 27/6) Fordi hun drar på ferie å kommer ikke tilbake får godt ut i aug. Synes det er en litt skummel tanke :p kan jeg dra til lege for å sjekke hjerte osv bare fordi jeg vil eller må jeg ha grunn til det.. ? :)

Når hode fester seg så er det vell enda lenge til barnet kan komme, eller ? :)

Jordmor skal ordne med timer hos en vikar for deg. Hvis det ikke finnes jordmorvikarer, skal hun uansett gi deg info om hvor ofte du skal ha kontroll før termin.

Min eldste hadde festet seg allerede i uke 31, men ble ikke født før i uke 42 så det er ikke sikkert barnet kommer før selv om det har festet seg tidlig.

Back
Topp