Hodestørrelse

tippetue

Forumet er livet
Jeg var på 6mnd kontroll med lille gutt i går, å fikk beskjed at de skulle følge med veksten av hode hans til neste gang[&:]

Så lurer på hvor store hodene til barna deres var på 5/6 mnd kontrollen??

Siden hs mener han har lite hode, noe jeg IKKE syns, men har små hoder i min familie[:)]

Hodeomkretsen hennes var 32 når hun ble født, var på 6mnd-kontroll i går og da var hodeomkretsen 41. 

trur han har 42 nå. han hadde 37 da han ble født.

De målte hode til lille gutt å være 35 etter fødsel,men kan ikke stemme da han hadde 34 2 uker etterpå(men han satt fast i bekkenet å var hoven)

I går hadde han 42,6cm ville da tro det var normalt?[&:]

ORIGINAL: tippetue

De målte hode til lille gutt å være 35 etter fødsel,men kan ikke stemme da han hadde 34 2 uker etterpå(men han satt fast i bekkenet å var hoven)

I går hadde han 42,6cm ville da tro det var normalt?[&:]

ja det høres veldig normalt ut. siden lillegutt var akkurat på linja. jeg fikk høre det var vanlig og vokse ca 1 cm i mnd minimum.

ja men var vel det at han ikke hadde vokst en full cm siden sist da[&:] har ei teit hs å altså..

Lillemann er 5 mnd og 3 uker og har hodeomkrets på 43 (34 ved fødsel)

De blir jo helt tussete når det gjerlder hode jo..i følge legene skulle mamma gått gravid i 11mnd med søsteren min for hu hadde så lite hode, noe hu fortsatt har har vel ikke mer enn 51/52 nå som voksen[:)] 

Syns å lille gutt ser helt perfekt ut[:D]

Vi var på 6 mnds kontroll i går, Magnus har hodeomkrets på 43,8. Den var på 35 da han ble født.

var på 6 mnd kontroll tirsdag og da var hun 42,5 og 34 etter fødsel.Helt normalt.

Minstemann hadde hodeomk. på 42,7 på 5 mnd ktr.. Storebror hadde 42 på 5.mnd ktr og han mente helsesøster hadde lite hode hun henviste meg til legen på helsest. to ganger pga dette. Han bare lo og sa "jeg skal fortelle deg at det er mye verre å ha stort hode he,he" [:D][:D]
De er jo ikke rare forskjellen på mine to (mannen har også lite hode godt skjult under masse hår) men denne gangen er det ikke tema.

På 5mnd kontroll hadde Johan hodeomkrets på 45 cm. 37 cm ved fødsel... så har hele tiden vært litt rund i hodet ja... Er litt "stor" i hodet, men det ligger i familien[:)] Var helt normalt sa HS.

lillegutt hadde på sin 5mnd(og 2 uker)kontroll hodemål på 44,5 cm. var 35 ved fødsel

35 ved fødselen, 44 ved 5mnd. Altså økt med 9cm.

35 ved fødsel, 44,5 ved 5 mnd.

Sebastian hadde hodeomkrets på 34 cm når han ble født. På 6 mnds kontroll i går var den på 43 cm [:)]

Utifra det jeg ser her så er nå lille gutt helt "normal" alle kan da ikke være like.
Lille gutt er jo ikke liten 8,5kg å 69cm, men har vel ikke noe med hode str å gjøre det..hmm teite hs

Back
Topp