Hodeplagg i sommervarmen

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hva har dere på hode til babyen nå i sommervarmen? Lue, sommerhatt, caps?

Dekker dere ørene til babyen for å unngå ørebetennelse?
 
Vår lille er alltid kjempevarm både på kropp og hode. Så nå når det er rundt 20 grader ute, bruker jeg ingenting på hode nede i vogna.
Om hun er oppe av vogna bruker jeg en solhatt som dekker ører og går ned i nakke :)
 
Har droppet lue i vognen den siste uken. Hvis det blåser når vi er ute har jeg på en tynn ullue også solhatt over. I dag når vi grillet var det kun solhatt, den går litt nedover på ørene [emoji4]. Men syns det er vanskelig å vite hvor mye/lite hun skal ha på seg no når det er varmt.
 
Vår lille er alltid kjempevarm både på kropp og hode. Så nå når det er rundt 20 grader ute, bruker jeg ingenting på hode nede i vogna.
Om hun er oppe av vogna bruker jeg en solhatt som dekker ører og går ned i nakke :)
Samme her [emoji108][emoji4]
 
Kjøpte en sommerhatt med brem, "flapp" bak og sånne små øreflapser. Stoffet skal visstnok ha en sunblock effekt. Han ser litt ut som om han skal på oppdagelsesferd i tropene :) ellers har jeg ei tynn lue jeg bruker på kvelden hvis han har ligget litt i vogna, vært på sjøen osv.
 
Solhatt eller tynn ullue alt ettersom situasjonen. Er det varmt, vindstille og hun er ite av solen bruker vi ikke noe.
 
Vi har jo hatt sommervarme på og av siden hun ble født i januar. I starten brukte jeg tynn lue uansett, men etterhvert ble lua droppet i vogna. Og så har vi flere varianter for når hun er oppe av vogna. Er hun i bæresele så er det som regel bra nok med en solhatt da hetta på bæreselen skjermer endel for evt vind. Er det veldig mye vind så bruker vi en lue med brem fra etsy, og så har jeg et par tynne luer uten brem fra Briar Handmade for de få dagene uten sol..men de blir dessverre ikke brukt så ofte.

71itTRKFswL._UX466_.jpg


il_570xN.1215914394_ffn1.jpg


44076.jpg


BriarAsterProduct_1024x1024_556443e0-6a34-464b-8d7c-c2bf776ae2ed_large.jpg
 
Vi har jo hatt sommervarme på og av siden hun ble født i januar. I starten brukte jeg tynn lue uansett, men etterhvert ble lua droppet i vogna. Og så har vi flere varianter for når hun er oppe av vogna. Er hun i bæresele så er det som regel bra nok med en solhatt da hetta på bæreselen skjermer endel for evt vind. Er det veldig mye vind så bruker vi en lue med brem fra etsy, og så har jeg et par tynne luer uten brem fra Briar Handmade for de få dagene uten sol..men de blir dessverre ikke brukt så ofte.

71itTRKFswL._UX466_.jpg


il_570xN.1215914394_ffn1.jpg


44076.jpg


BriarAsterProduct_1024x1024_556443e0-6a34-464b-8d7c-c2bf776ae2ed_large.jpg

De var kjempesøte da! [emoji7]
 
Vi har jo hatt sommervarme på og av siden hun ble født i januar. I starten brukte jeg tynn lue uansett, men etterhvert ble lua droppet i vogna. Og så har vi flere varianter for når hun er oppe av vogna. Er hun i bæresele så er det som regel bra nok med en solhatt da hetta på bæreselen skjermer endel for evt vind. Er det veldig mye vind så bruker vi en lue med brem fra etsy, og så har jeg et par tynne luer uten brem fra Briar Handmade for de få dagene uten sol..men de blir dessverre ikke brukt så ofte.

71itTRKFswL._UX466_.jpg


il_570xN.1215914394_ffn1.jpg


44076.jpg


BriarAsterProduct_1024x1024_556443e0-6a34-464b-8d7c-c2bf776ae2ed_large.jpg

Den grå. Hvor er den kjøpt?[emoji7][emoji7][emoji7]
 
på etsy (er blå og kan brukes på begge sider)
https://www.etsy.com/listing/535599165/baby-sun-bonnet-handmade-in-soft-blue?ref=shop_home_active_1
Veldig fin og så kan jeg brette bremmen tilbake når det ikke er sol.
Der var det aaalt for mye fint! :angelic: Spørs om jeg ikke må bestille en sånn til J :happy:
Nå bruker vi solhatt men har bomullslue hvis der skulle være kald trekk. Har ikke klaffer på ørene på solhatten men nå er det så varmt at jeg tenker det går bra. I vognbagen ligger hun uten :)
 
Sniker.

Vi bruker solhatt om hun er oppe av vogna, på terrassen e.l. Nede i vogna bruker vi ingenting for tiden. Det har vært 25-30 grader i flere uker og hun er varm i utgangspunktet. Vi bruker lue ellers, om luften er kald(ere) og det blåser mye. Men det er en stund siden vi brukte det, det er veldig lunt nedi bagen.
Samme her :)
 
Back
Topp