Hodepine!!!!

marlang83

Betatt av forumet
Dere som har hodepine... hvordan sitter hodepinen?

Min hodepine ligger bak øynene, en pulserende smerte som er veldig irriterende. Gjør vondt å se på tv, og er litt lyssky i tillegg. Hodepinen kommer sterkerst om kvelden. Men, har den stort sett hele dagen også. Har spurt legen min om hun værsåsnill kan hjelpe meg, for hodepinen har holdt på i snart 4 uker. Hun har ikke gjort stort de gangene jeg har vært der, bare sagt at jeg kan ta paracet om det blir for ille. Forrige gang spurte jeg henne om det kunne være bihulebetennelse... Da sa hun: " Ja, det kan det jo kanskje være". Så skrev hun bare ut en antibiotika kur til meg. Har gått på den i snart 5 dager nå UTEN bedring.

Det verste er at det ikke hjelper meg paracet heller... det har ingen effekt. Æææææ, blir gaaal! Hjelper litt med luft da... å gå en tur ut i frisk luft. Men med en gang jeg kommer inn igjen, og evnt setter meg foran tv kommer den tilbake.

Det er jo ikke normal HODEpine, gjør ikke så altfor vondt i hodet. Er bare et enormt trykk som sitter bak øynene. Kunne ønske jeg kunne satt en ventil i hodet, så jeg hadde fått ut litt trykk. Er det her normal svangerskapshodepine?

Hodepinen min satt mest i tinninga, men kunne på en måte stråle litt mot øynene... Nå har den heldigvis gitt seg, har det bare en sjelden gang nå i motsetning til for en stund siden da jeg hadde den flere dager i strekk.. Paracet hjalp ikke meg heller, men brukte fenazon koffein tabl de dagene det var for ille etter at legen min tipsa meg om at jeg kunne prøve de. [:)] Og de funka faktisk.. [:-][;)]

Har også en del hodepine!

Men med meg kjem det frå stiv nakke/skuldre... Kan det være nokke av det samme med deg?
Drikke du nok vatn?? :)

Hvis du har vondt bak øynene kan det kanskje være tensjonshodepine/stresshodepine? Det har jeg, og den kommer av stiv/stram/anspent nakke.

Hva hjelper? Trening der du beveger nakke/skuldre, slik at du får løst opp litt. Du kan også, når du sitter hjemme, presse hodet litt bakover (slik at du får dobbelthake), hold noen sekunder, og slipp opp. Gjenta noen ganger. Dette hjelper på bevegeligheten av musklene helt oppe i hode-festet. Og drikk vann, som Weronix sier [:)]

Jeg er veldig plaget med slik hodepine, og har fått behandling av fysio.. det hjelper litt, men er litt dyrt i lengden.

Back
Topp