Hodepine

Bkno2527220

Første møte med forumet
Hei,

Jeg er helt ny her inne Tenker det kan være greit å høre om noen sitter inne med noen tips eller triks.
Jeg er førstegangsgravid, og er nå ca 17 uker på vei.

Mandag denne uken våknet jeg med dundrende hodepine. Dette har vedvart hele uka, mer eller mindre konstant. Jeg var til jordmor i går, og hun ville jeg skulle kontakte fastlege. Hos fastlege ble blodtrykk sjekket, men alt så bra ut.

Jeg fikk tips om noen tabletter som skulle funke, men de hadde dessverre ingen effekt (husker ikke navn akkurat nå). Heller ikke paracet gjør noen nytte. Hun mente mange fikk hodepine grunnet hormoner, men ville jeg skulle komme tilbake ila. neste uke om ingenting bedret seg.

Er det noen andre som har opplevd/opplever lignende? Hva har dere gjort i deres situasjon?

Jeg setter stor pris på alle svar!
 
Sniker fra juni.
Jeg har slitt med hodepine hele svangerskapet, har kronisk migrene i tillegg. Jeg fikk skrevet ut nasonex nesespray da mange gravide har tette bihuler undet svangerskapet og det trykker og gjør vondt i hodet.
Kanskje høre med legen og det kan være det? xsmile9
 
Som kiropraktor har vi mange innom som er gravide og har hodepine. Mange ganger er det ikke kun hormonelt, men også spenninger og låsninger som gjør det. Så vi opplever ofte gode resultater av justeringer i forhold til hodepine. Er det kun hormonelt, så blir ikke hodepinen helt borte.. men den kan fortsatt forbedre seg! Ettersom vi jobber med nervesystemet - som igjen regulerer det hormonelle. Jeg syntes alltid det er verdt å prøve alt naturlig først, før man går tyr medisiner o.l :happy:
 
Hatt hodepine med alle 3. Har nå også hodepine, og ønsker selv å bare å stå i det. Er en pest og plage.. Vanskelig å fokusere både på jobb og gi jernet hjemme. Men vet at det er midlertidig, og liker ikke ta noen form for medisiner når jeg er gravid.

Har hjulpet med hyppigere måltider for min del.. Hjelper hvertfall noe.. Hodepinen forverrer seg når det bikker mot 3 timer uten noe mat;)
En shake, banan, yoghurt eyc:cool:
 
Hei, føler med deg. Får sporadiske hodepiner selv der jeg blir bare helt lammet, soving og Paracet hjelper på meg. Og nesespray om jeg er forkjølet, husk å drikke godt med vann også. Siden du ikke har vært plaget med det før så høres det det ut som relatert til graviditeten ja.
Hormoner eller spenninger, håper det går over eller at du finner noe som funker. :Heartred
 
Jeg hadde det slik første svangerskap, prøvde alt mulig men det eneste som hjalp var å ta det med ro og drikke vann. Gjorde eg for mye, sov for lite kom migren hodeverken. Så meg var det så gale at eg begynte å kaste opp på jobb og klarte ikke reise meg, så da ble jeg sykemeldt og var det ut hele svangerskapet. Ca fra uke 20. Nå dette svangerskapet har jeg også mye mer hodeverk enn vanlig men eg prøve ta det med ro når eg kjenne d komme og slappe av. Har det ofte flere dager på rad, men heldigvis er det inne sånn migrene verk. Håpe uansett du finner noe som funker for deg så du slipper gå med hodeverk. For det er forferdelig
 
Jeg begynte å få hodepine i uke 8. Ganske kraftig som gjerne kommer om morgenen (når jeg våkner og er uthvilt) og om kvelden. Varer gjerne i noen timer før det går over. Det har roet seg litt, men har det fortsatt noen dager. Er 14+4. Dette er tredje graviditeten og jeg har ikke vært plaget med dette tidligere. Har tatt Paracet et par ganger, men ellers bare stått i det. Har lest litt om svangerskapshodepine, og er visst ikke så uvanlig å få. Utrolig grusomt når det står på for øvrig.
 
Back
Topp