Jeg har plagdes mye med hodepine nesten fra starten av. Til vanlig plages jeg med bihulene og får av og til kraftig hodepine pga dette og må være borte fra jobb 1-2 dager hver måned eller hver andre måned ca. Har medisiner jeg da kan ta som hjelper på slimhinnene så de sveller ned. Nå i svangerskapet kan jeg ikke ta disse medisinene og jeg har også vært ekstra plaget. Mest sannsynlig pga økt blodvolum og skjøre slimhinner som lett hovner opp. Har kjent litt til hodepinen hver eneste dag og noen dager ganske ille. Har vært borte fra jobb 1-2 dager hver uke pga det. En ting man kan gjøre og som jeg føler hjelper til en viss grad er å skylle nesen med saltvann hver dag, med sånn nesehorn (?) som man får kjøpt på apoteket. Dette krever selvsagt at man har vondt der bihulene er
Legen sa heldigvis at han trodde dette skulle gi seg etterhvert sol kroppen og økt blodvolum stabiliserer seg litt, selv om det øker noe hele svangerskapet. Så krysse fingrene veldig for det!
Har også merket at jeg blir lettere stiv i nakke rygg (tror det er mye fordi puppene har vokst noe voldsomt på relativt kort tid og øker belastningen på rygg/skuldre/nakke), dette hjelper selvsagt heller ikke på hodepinen, men man kan helsigvis dempe disse plagene bra ved å være flink til å tøye, bevege seg litt og også ved å styrke muskulaturen.