Hodepine

Lina88

Forelsket i forumet
Noen andre som har mye hodepine? Den verste kvalmen har gitt seg, men den ekstreme trøttheten og hodepinen gir seg ikke. Har så og si hodepine hver dag. Jeg drikker mye føler jeg selv, men kanskje ikke nok? :bored:
Jeg er 11+1 idag og har vært på UL som viser at alt er bra med lille :Heartred
 
Her!:smiley-ashamed004 Har vært plaget med nesten daglig hodepine de siste to ukene, aller verst de dagene det er mye å gjøre på jobb og når jeg først får sjansen til å slappe av.. Da er det som om hodet signaliserer til kroppen at nå kan alt trykket presse seg på innsiden av pannen.
 
Her!:smiley-ashamed004 Har vært plaget med nesten daglig hodepine de siste to ukene, aller verst de dagene det er mye å gjøre på jobb og når jeg først får sjansen til å slappe av.. Da er det som om hodet signaliserer til kroppen at nå kan alt trykket presse seg på innsiden av pannen.

Uff det er slitsomt :( det eneste som fungerer her er å sove. Aner ikke om det er hormonelt eller annet som påvirker. Får nesten bare høre med legen på neste kontroll.
Håper hodepinen din gir seg etterhvert :smiley-angelic003
 
Hadde en del hodepine før jeg ble sykemeldt. Nå som jeg sover veldig mye er hodepinen borte.
 
Merker selv at det hjelper å sove, så det blir av og til både en ettermiddagslur og tidlig kveld.
 
Har også mye hodepine, men har også vondt i nakken så tror det er en sammenheng der. Men ser at hodepine er vanlig i uke 11 så er nok sikkert en blanding.

Hjelper litt med massasje!
 
Jeg har plagdes mye med hodepine nesten fra starten av. Til vanlig plages jeg med bihulene og får av og til kraftig hodepine pga dette og må være borte fra jobb 1-2 dager hver måned eller hver andre måned ca. Har medisiner jeg da kan ta som hjelper på slimhinnene så de sveller ned. Nå i svangerskapet kan jeg ikke ta disse medisinene og jeg har også vært ekstra plaget. Mest sannsynlig pga økt blodvolum og skjøre slimhinner som lett hovner opp. Har kjent litt til hodepinen hver eneste dag og noen dager ganske ille. Har vært borte fra jobb 1-2 dager hver uke pga det. En ting man kan gjøre og som jeg føler hjelper til en viss grad er å skylle nesen med saltvann hver dag, med sånn nesehorn (?) som man får kjøpt på apoteket. Dette krever selvsagt at man har vondt der bihulene er:happy: Legen sa heldigvis at han trodde dette skulle gi seg etterhvert sol kroppen og økt blodvolum stabiliserer seg litt, selv om det øker noe hele svangerskapet. Så krysse fingrene veldig for det!

Har også merket at jeg blir lettere stiv i nakke rygg (tror det er mye fordi puppene har vokst noe voldsomt på relativt kort tid og øker belastningen på rygg/skuldre/nakke), dette hjelper selvsagt heller ikke på hodepinen, men man kan helsigvis dempe disse plagene bra ved å være flink til å tøye, bevege seg litt og også ved å styrke muskulaturen.
 
Jeg har plagdes mye med hodepine nesten fra starten av. Til vanlig plages jeg med bihulene og får av og til kraftig hodepine pga dette og må være borte fra jobb 1-2 dager hver måned eller hver andre måned ca. Har medisiner jeg da kan ta som hjelper på slimhinnene så de sveller ned. Nå i svangerskapet kan jeg ikke ta disse medisinene og jeg har også vært ekstra plaget. Mest sannsynlig pga økt blodvolum og skjøre slimhinner som lett hovner opp. Har kjent litt til hodepinen hver eneste dag og noen dager ganske ille. Har vært borte fra jobb 1-2 dager hver uke pga det. En ting man kan gjøre og som jeg føler hjelper til en viss grad er å skylle nesen med saltvann hver dag, med sånn nesehorn (?) som man får kjøpt på apoteket. Dette krever selvsagt at man har vondt der bihulene er:happy: Legen sa heldigvis at han trodde dette skulle gi seg etterhvert sol kroppen og økt blodvolum stabiliserer seg litt, selv om det øker noe hele svangerskapet. Så krysse fingrene veldig for det!

Har også merket at jeg blir lettere stiv i nakke rygg (tror det er mye fordi puppene har vokst noe voldsomt på relativt kort tid og øker belastningen på rygg/skuldre/nakke), dette hjelper selvsagt heller ikke på hodepinen, men man kan helsigvis dempe disse plagene bra ved å være flink til å tøye, bevege seg litt og også ved å styrke muskulaturen.

slitsomt med så mye hodepine! Synd du ikke kan ta medisinene dine nå som du er gravid...
Jeg har kjøpt nesespray for å se om det kan lette trykket(har i tillegg sjuke dotter i ørene). Men ikke hjulpet foreløpig.
Hodepinen min sitter mest i pannen. Vil egentlig bare lukke øynene og sove. Skal høre med legen på meste sjekk hvis det ikke har roet seg. Er jo ikke lett å fungere i hverdagen når den er som verst :shifty:
 
Har også vært mye plaget med hodepine og trøtthet, men merker det slipper mer taket nå heldigvis. Er snart 14 uker
 
Har fått konstatert svangerskaps hodepine her. Så er sykemeldt en stund fremover. Har hodepine 24/7 og der er så sinnsykt slitsomt :(
Skal prøve å få nåler, massasje og knekking for å dempe smertene. Men får så om det går. Har også fått utskrevet en nesespray for å lette bihulene. Har konstant dotter i ørene, samt piping i ørene. Det tydet tydeligvis på høyt trykk. Men blodtrykket og alle blodprøvene så heldigvis bra ut.
Får bare håpe dette gir seg en dag :confused005
 
Jeg sliter også med hodepine! :( ca halvannen uke med hodepine så og si daglig.. Blir sliten! Har mer vondt i bekken, skuldre og nakke også så det er nok en sammenheng. Vært hos fysio og fått massasje, men det lettet kun samme dag. Har bestilt tid til kiropraktor neste uke, håper det letter plagene litt.

Tar dere paracet? Jeg har tatt de dagene jeg skal ha viktige møter på jobb, men prøver å unngå å ta hver dag selv om jeg kunne trengt det! Er ikke vandt til hodepine, så blir litt satt ut :(
 
Jeg sliter også med hodepine! :( ca halvannen uke med hodepine så og si daglig.. Blir sliten! Har mer vondt i bekken, skuldre og nakke også så det er nok en sammenheng. Vært hos fysio og fått massasje, men det lettet kun samme dag. Har bestilt tid til kiropraktor neste uke, håper det letter plagene litt.

Tar dere paracet? Jeg har tatt de dagene jeg skal ha viktige møter på jobb, men prøver å unngå å ta hver dag selv om jeg kunne trengt det! Er ikke vandt til hodepine, så blir litt satt ut :(

Føler med deg :( hodepine er grusomt. Jeg har så mye vondt i hodet at jeg husker ikke hvordan det er å ikke ha det...

Hodepinen kan jo påvirke muskler osv fordi man spenner seg mye. Så håper litt massasje og annen behandling kan hjelpe deg. Men som du skriver så letter det kun der og da. Det er derfor jeg er sykemeldt fordi ingenting hjelper!
Jeg tar Paracet de dagene jeg absolutt må og hodepinen er uutholdelig. Men prøver å ikke ta jeg også...
 
Back
Topp