Hodepine

Jan89

Andre møte med forumet
Flere som er plaget med dette i uke 15,16? Skikkelig hodepine hver dag, hadde det også slik i første svangerskapet. Kun noen uker.

Slet med det i uke 12 og 13. Intens hodepine fremst i pannen. Har heldigvis gitt seg nå, det var ikke noe særlig!

Uff ja, slet skikkelig med det i forrige uke (uke 15)! Heldigvis har det gitt seg denne uka #bankibordet :joyful:

Jeg har også hatt en periode med det.

Jepp, mye migrene her :shifty: Fikk vite at det mest sannsynlig skulle roe seg i andre trimester, men er 15 uker nå og ingen bedring.

Hodepinen har kommet og gått litt hos meg, og når det kommer, da har det vart noen dager. Paracet hjelper ikke, så må bare ligge på et mørkt rom med kald klut å vente ut smertene :shifty: Kiropraktor mener jeg må spise mere og oftere. Jeg tror kanskje det kan ligge noe der.

Hodepinen har kommet og gått litt hos meg, og når det kommer, da har det vart noen dager. Paracet hjelper ikke, så må bare ligge på et mørkt rom med kald klut å vente ut smertene :shifty: Kiropraktor mener jeg må spise mere og oftere. Jeg tror kanskje det kan ligge noe der.

Samma her. Kjem og går, men når den først er komt så er det lite som hjelper. Kanskje det hjelper å eta meir? :think005

sliter med hodepine jeg også. legen foreslo å drikke litt saft med sukker eller te med sukker, han tror jeg spiser og drikker for lite

Er i uke 14 å har hatt hodepine nesten daglig siden uke 12 :arghh: har også hatt meg ett parr kraftige migreneanfall.

Uke 14 og har hatt hodepine litt her og der, men slo virkelig til for alvor denne uken :( slet mye sist også

Samma her. Kjem og går, men når den først er komt så er det lite som hjelper. Kanskje det hjelper å eta meir? :think005

Ja, prøv å se! Jeg har prøvd å spise mer de siste dagene, vet ikke om det er det som hjelper, men det har lettet litt nå. Vi bør helst spise mye fiber da. Så lurt å ha knaske-grønnsaker liggende, og knekkebrød osv. Å spis litt med jevne mellomrom - det har jeg absolutt vært for dårlig til.

Uff, har hatt et par dager uten nå, så håpet det hadde gitt seg, men i dag kom den tilbake ja :shifty: og kan ikke tro at det kommer av at jeg spiser for lite, for jeg spiser omtrent hele tiden.. men kanskje jeg må drikke mer vann..

Ja, prøv å se! Jeg har prøvd å spise mer de siste dagene, vet ikke om det er det som hjelper, men det har lettet litt nå. Vi bør helst spise mye fiber da. Så lurt å ha knaske-grønnsaker liggende, og knekkebrød osv. Å spis litt med jevne mellomrom - det har jeg absolutt vært for dårlig til.

Då skal eg prøva da. Kanskje begynna å knaska på frukt mellom måltidene i tillegg. Eg har ikkje vært så flink til å ete med jevne mellomrom eg heller, da har eg i grunnen aldri vært..

Då skal eg prøva da. Kanskje begynna å knaska på frukt mellom måltidene i tillegg. Eg har ikkje vært så flink til å ete med jevne mellomrom eg heller, da har eg i grunnen aldri vært..

Se der! Det kan være vi har svaret der altså. Vi får prøve litt og se om det funker!

Uff, har hatt et par dager uten nå, så håpet det hadde gitt seg, men i dag kom den tilbake ja :shifty: og kan ikke tro at det kommer av at jeg spiser for lite, for jeg spiser omtrent hele tiden.. men kanskje jeg må drikke mer vann..

Ja, da kan det være vann som er mangelen hos deg. Man skal egenlig ha full pott med vann, mat og søvn (og frisk luft). Hvis noe av de mangler tror jeg vi lett kan få hodepine, også i kombi med at vi har sårbare slimhinner/tettere nese også. Jeg har nærmest 100% på søvn og vann, men vet at i matveien sliter jeg!

Jeg hadde hodepine daglig i to uker, i går kom den tilbake etter et par ukers pause. Blir også kvalm og uvel av det, må bare legge meg, søvn er alt som hjelper. Blir ekstra ille når jeg har hatt krevende dager på jobb. Er 15+0 i dag.

Hadde ikke vært dumt med en liten powernap på dagtid :rolleyes:

Jm min mener gravide bør drikke minst 3liter vann om dagen. Jeg er skikkelig dårlig på det, å får kanskje i meg 1 liter. Får mye hode verk om jeg drikker eller spiser for lite

Back
Topp