Hodepine?

Krösa Maja

Forumet er livet
Noen tips til å få hodepinen til å forsvinne, bortsett fra Paracet og Ibux?
Jeg har nå hatt hodepine hver dag i 14 dager, hadde ett skikkelig migrene anfall for 7 dager siden og nå er hodepinen intens. Bøyer jeg meg er det som kniver som stikker meg og jeg har ikke sovet på 2 dager pga smertene nå.
Migrene medisiner er prøvd, Paracet og Ibux er prøvd. Jeg trenger noen gode tips. Hva gjør du for å lindre hodepinen din? [emoji4]

Jeg har nå hatt hodepine hver dag i 14 dager, hadde ett skikkelig migrene anfall for 7 dager siden og nå er hodepinen intens. Bøyer jeg meg er det som kniver som stikker meg og jeg har ikke sovet på 2 dager pga smertene nå.
Migrene medisiner er prøvd, Paracet og Ibux er prøvd. Jeg trenger noen gode tips. Hva gjør du for å lindre hodepinen din? [emoji4]

Be legen om migrene-nesespray.
Jeg hadde svangerskapsmigrene, som altså betyr ikke Ibux og ikke Maxalt (eller andre migrenemedisiner), og det eneste som hjalp bittelitt var å ligge i et bekmørkt stille rom.
Du gjør deg selv en stor bjørnetjeneste ved å bruke pc/tlf, se på tv, lese osv.
Når jeg har migrene klarer jeg ikke snakke engang.

Be legen om migrene-nesespray.
Jeg hadde svangerskapsmigrene, som altså betyr ikke Ibux og ikke Maxalt (eller andre migrenemedisiner), og det eneste som hjalp bittelitt var å ligge i et bekmørkt stille rom.
Du gjør deg selv en stor bjørnetjeneste ved å bruke pc/tlf, se på tv, lese osv.
Når jeg har migrene klarer jeg ikke snakke engang.

Har imigran, nesespray. Brukt i mange år :)
Men den fungerer ikke når det ikke er migrene ;) Jeg hadde et anfall for 7 dager siden, migrenen har jeg ikke nå. Men hodepine som ikke gir seg :)
Jeg klarer ganske mye med migrene, det fordi jeg har mer eller mindre hatt det kronisk tidligere og har man barn så må man bare. Har heldigvis ikke det kronisk lenger, men får anfall.
Mørkt stille rom har jeg prøvd mye av i det siste, dessverre så har ikke hodepinen blitt noe bedre. Men ett veldig godt tips da[emoji4]

Og ja, det blir ikke noe bedre å aktivisere hjernen, men ligget hele kvelden nå, og nå kunne jeg tenkt meg å hørt om noen gjør noe lurt når de sliter med hode [emoji4]

Har du spist nok? Drukket nok? Sovet nok? Fått frisk luft hver dag?
Skjønner at sånt kan være vanskelig å få til når man har hodepine, men hvertfall hos meg er kosthold, frisk luft og nok væske avgjørende for om medisiner funker [emoji6]

Ellers syns jeg 14 dager er lenge, så jeg ville ringt legen i morgen og bedt om råd eller sterkere smertestillende som kan kombineres med imigran evt [emoji4]

God bedring!

Har du spist nok? Drukket nok? Sovet nok? Fått frisk luft hver dag?
Skjønner at sånt kan være vanskelig å få til når man har hodepine, men hvertfall hos meg er kosthold, frisk luft og nok væske avgjørende for om medisiner funker [emoji6]

Ellers syns jeg 14 dager er lenge, så jeg ville ringt legen i morgen og bedt om råd eller sterkere smertestillende som kan kombineres med imigran evt [emoji4]

God bedring!

Jeg bruker noen medisiner daglig som jeg ikke kan bruke opiater til, derfor litt vanskelig å ta noen medisiner.
Jeg har vært ganske flink til å spise, kanskje ikke flink nok. Drikke er jeg dårlig på, så skal gå å hente meg ett glass vann nå. Det var faktisk lurt. [emoji1303]Jeg har vært en del ute i dag, for har vært på jobb. Men det beste er vel kanskje å gå en tur i skogen eller noe?
14 dager er lenge, veldig lei nå og gruer meg til en lang tøff arbeidshelg [emoji20]

Sist jeg hadde hodepine over lang tid var det faktisk synet som hadde forandret seg og jeg måtte ha ny styrke på briller/linser. Bare et tips om å sjekke det.
Ellers synes jeg akupunktur hjelper om det er musklaturen som gjør at du har hodepine.

Jeg har vært sykemeldt i en uke nå pga hodepine og det eneste som har fungert for meg er søvn, drikke og frisk luft. Skulle gjerne hatt en mirakelkur for dette er forferdelig[emoji17]
Masse god bedring [emoji4]

Sist jeg hadde hodepine over lang tid var det faktisk synet som hadde forandret seg og jeg måtte ha ny styrke på briller/linser. Bare et tips om å sjekke det.
Ellers synes jeg akupunktur hjelper om det er musklaturen som gjør at du har hodepine.

Vet du, der sa du noe. Jeg har ikke brukt briller hele sommeren jeg. Bortsett fra når jeg bruker solbriller. Kanskje det er synet ja? At jeg ikke har tenkt på det engang [emoji38]

Jeg har vært sykemeldt i en uke nå pga hodepine og det eneste som har fungert for meg er søvn, drikke og frisk luft. Skulle gjerne hatt en mirakelkur for dette er forferdelig[emoji17]
Masse god bedring [emoji4]

Føler med deg, håpe du blir bedre snart. :(

Det finnes jo mange typer migrene medisin, har du prøvd flere? For meg kan det lindre å drikke kaffe, mye vann, frisk luft. Når du tar migrenemedisin så ta alltid paracet også samtidig, det hjelper ofte best sammen.

Hvilken type migrenemedisin bruker du.
Har inntrykk av at de fleste bruker Imigran, den fungerer ikke for meg.
Jeg bruker en som heter Cataflam.
Kanskje prøve å bytte merke

Det finnes jo mange typer migrene medisin, har du prøvd flere? For meg kan det lindre å drikke kaffe, mye vann, frisk luft. Når du tar migrenemedisin så ta alltid paracet også samtidig, det hjelper ofte best sammen.

Hvilken type migrenemedisin bruker du.
Har inntrykk av at de fleste bruker Imigran, den fungerer ikke for meg.
Jeg bruker en som heter Cataflam.
Kanskje prøve å bytte merke

Skal til legen nå, for orker ikke mer av dette. Jeg bruker imigran ja, gjort det i mange år. Men nå er det null effekt. Så håpe jeg får noe annet.
Cataflam? Hva er det tabletter, eller sånn smeltetabletter?

Jeg brukte subkutan injeksjon av imigran ved migrene. Tok toppen av anfallene. Ellers bruker de noen epilepsimedisiner som forebyggende medikament. Nå bruker jeg kun oksygen behandling, men så har ikke jeg normal migrene da.. jeg har cluster hodepine [emoji14] kan høres ut som om at du er kandidat for forebyggende medisinering ut i fra det du skriver her

Nok drikke og søvn i et helt mørkt rom og så stille som mulig , gjerne også kald klut på pannen

Jeg brukte subkutan injeksjon av imigran ved migrene. Tok toppen av anfallene. Ellers bruker de noen epilepsimedisiner som forebyggende medikament. Nå bruker jeg kun oksygen behandling, men så har ikke jeg normal migrene da.. jeg har cluster hodepine [emoji14] kan høres ut som om at du er kandidat for forebyggende medisinering ut i fra det du skriver her

Jeg har heldigvis ikke den clusterhodepinen, det høres helt grusomt ut[emoji20]
Legen nevnte forebyggende i dag, har vært innom han en del ganger i år pga hyppige migreneanfall. Nå er jeg sykemeldt og fått beskjed om å hvile masse. Så håper det hjelper om ikke blir det forebyggende ja.

Utenom det som er nevnt her så kan massasje eller kiropraktor være en idé, ofte kan det være muskelært. Vær obs på medikamentell utløst hodepine, det kan skje om man bruker smertestillende daglig over litt tid.

Da jeg var liten pleide mamma å knytte et skjerf stramt rundt hodet mitt, lindrer veldig. Håper det har gitt seg nå:/

Akupunktur! Ikke hatt migrene på 9 år :) Var veldig plaget før jeg ble anbefalt akupunktur. Hadde noen få behandlinger, så var det vekk :)

Back
Topp