Hodepine

Lie87

Flørter med forumet
Er hodepine et symptom på graviditeten?
Jeg blir snart gaal.. Har hatt vondt i hodet siden onsdag forrige uke. Den er ikke like intens hele tiden, men den ligger der og en er intens minst en gang i løpet av dagen (stort sett flere) sammen med hodepinen kom også kvalmen og jeg føler meg konstant uggen i kroppen..
Vurderer å få til en legetime men vet liksom ikke om det er vanlig eller ikke..
Skal også sier at jeg sliter mye med hodepine til vanlig også. Men har aldri hatt det i så mange dager i strekk..

I mitt første svangerskap var jeg plaget med hodepine i 2-3 uker i strekk. Ble sykemeldt de ukene. Men var visst helt normalt fikk jeg beskjed om! Vondt og kjedlig såklart :(
Var heller ingenting å gjøre med det, bare venta til det gikk over.

Legen min nevnte at det KAN være at kroppen nå produserer mer blod og det blir mer press. Plagdes nå enormt forrige svangerskap og venter nesten på det nå.. det skal heldigvis gå over ut i andre trimester..sies det :)

Har hatt hodepine i snart to uker jeg også. Sliter med dette til vanlig, men nå er det mye verre. Er redd for å ta paracet også, det sies jo så mye forskjellig. Våkner med hodepine hver dag, og det blir verre ved anstrengelse. Tror kanskje dette er noe som følger med :-/

Kan man ta jern kosttilskudd uten å ha sjekket om man har jernmangel? Eller burde jeg sjekke det hos legen først? :)
Lurt å begynne å ta, så sjekker du det neate gang du er hos legen. Tar gjerne ett par uker før det begynner å ha effekt :)

men man skal vel ikke starte med jern om det ikke er påvist jernmangel? Jern er ikke vannløselig så vidt jeg husker, dvs kroppen skiller ikke ut det som den får for mye..

Back
Topp