Hodepine

Twilight

Forumet er livet
Er det flere som sliter med det?
Under min første svangerskap forsvant alt som heter hodepine hos meg også migrenen min, men denne gangen er jeg ikke like heldig dessverre;(

Min varer i flere dager om gangen og kommer og går hele tiden. Fryktelig. Orker jo ikke å gjøre noenting. Har ikke en uke sammenhengende uten hodepine;(

Hva gjør dere isåfall for å hindre eller dempe ubehaget?

Da jeg var gravid hadde jeg hodepine nesten hver dag fram til uke 25 ca.. Veldig slitsomt. Tok bare sm.stillende når det var skikkelig ille, ellers drakk jeg mye vann. Frisk luft gjorde det også litt bedre, men kjente fortsatt at den var der.. Håper det gir seg til deg etterhvert :)

Har hatt det periodevis ja, er en stund siden nå. :)

Jeg har også hodepine nesten daglig. Den er som regel ikke så sterk, men veldig plagsom.. jeg drikker vann og får frisk luft eller sover for å få det bort :)

Jeg har hatt vanvittig vondt i hodet i svangerskapet, nesten aldri ellers! Har vært 4 ganger hvor det har vært så ille og ingenting har funket bortsett fra Paracet ! Da har jeg først prøvd å drikke vann, spise mat og gå en tur for å få frisk luft.. Har heldigvis ikke hatt noe særlig vondt i hodet de siste 4 ukene :) (er 20+5 i dag)

Prøver å gå meg en tur og drikker vann og sover, men det er bare Paracet som hjelper, æsj ass vil jo helst ikke ta noe medisiner, men har klart å holde meg unna migrene medisiner

Kraftig hodepine med kvalme og oppkast her også. Sengeliggende. Tar paracet og ibux når det står på som verst, disse to sammen er det eneste som hjelper. Kun paracet er like nyttig som å spise en drops.

Hadde migrene forrige svangerskap fra ca uke 20 og ut svangerskapet, legen fortalte at det var hormonelt og ingenting å gjøre.
Denne gangen startet migrenen i uke 5, hadde det så og si daglig før jeg i uke 11 dro til kiropraktor, for å se om han kunne hjelpe, legen hadde skrevet ut sterke smertestillende til meg som jeg ikke turte å bruke, merket forskjell allerede etter første behandling, så anbefaler deg virkelig å prøve ;)
Hadde noen låsninger langt oppi nakken og redusert bevegelighet( noe jeg selv ikke merket noe til) så det er verdt å sjekke ut :)

Har vært mye plaget med hodepine og migrene før svangerskapet, og hadde fått medisiner som jeg tok daglig. Måtte slutte med disse da jeg ble gravid, og har nå hodepine i varierende grad nesten daglig. Kiropraktor holder det i sjakk slik at det ikke blir verre, men det er dager der jeg såvidt klarer å gå fra sengen til toalettet uten problem. Da er det bare å ta paracet fordi der er det eneste jeg tør å ta av medisiner, drikke masse vann og prøve å få sove.
Det er iallefall det som bruker å fungere for meg, men alle reagerer forskjellig på hodepine også avhengig av hvilken type hodepine det er..

Jeg har hatt migrene før svangerskapet og også nå når jeg er gravid. Jeg bruker de samme migrene medisinene jeg alltid har tatt når jeg merker at et anfall kommer. Det er det eneste som hjelper i mitt tilfelle. Pillene heter sumatriptan.

Hmm kanskje prøve kiropraktor, har prøvd fysio, men det hjalp lite.
Hvor ofte går dere til kiropraktor?

Hmm kanskje prøve kiropraktor, har prøvd fysio, men det hjalp lite.
Hvor ofte går dere til kiropraktor?
Jeg gikk først 1 gang i uken i 2 uker, så ventet jeg 14 dager, og skal nå neste uke, da har det gått 3 uker, planen er at om alt ser fint ut på neste time å avvente å heller ringe å bestille time om jeg skulle få tilbakefall :)

Jeg gikk først 1 gang i uken i 2 uker, så ventet jeg 14 dager, og skal nå neste uke, da har det gått 3 uker, planen er at om alt ser fint ut på neste time å avvente å heller ringe å bestille time om jeg skulle få tilbakefall :)
Det er veldig aktuelt ja, idag er jeg stiv som en stokk i nakken og klarer ikke snu hode mot høyre da må jeg finne en god kiropraktor i drammens område

Jeg går til kiropraktor annenhver uke. Da jeg først gikk dit var det opptil tre ganger i uken, men har heldigvis stabilisert seg slik at jeg nå går hver 2. uke. Men hvis det er noe imellomtiden så ringer jeg bare også får jeg som regel time samme dag eller dagen etter :)

Hadde intense perioder med kvalme og hodepine i første svangerskap. Det kom og gikk, men ha seg helt i løpet av andre trimester..

Denne gangen er det bedre, hat hatt dager med litt vondt i hodet, men ikke verre enn at jeg har klart meg uten smertestillende. Vært mer eller mindre sengeliggende de siste dagene pga hodepine, og håper ikke det har tenkt å fortsette sånn. Er 23 uker i morgen...

Back
Topp