Hodepine

Soppstopp

Flørter med forumet
Jeg er 12+6 i dag og har siden torsdag (altså 3 dager) hatt en hodepine utav en annen verden. Jeg var mye plaget med hodepine for noen år siden, men dette er det verste jeg har hatt. Jeg hater å ta medisiner generelt og iallefall nå når jeg er gravid, men smerten var så stor i kveld at jeg tok en paracet.

Det som er anserledes fra "vanlig hodepine" er at denne kommer om natten. Jeg har lagt ca 1 time de 3 siste nettene og kjent på hodepinen. Det har jeg aldri opplevd før.

Noen som vet om dette er normalt? (Syns det var lite info på nettet) Blodtrykket var 140/70 på onsdag da jeg var hos legen.

Er jo ikke uvanlig med mere hodepine når man er gravid, men verdier over 140/90 er jo mildt forhøyet blodtrykk så overtrykket ditt er litt forhøyet ( men absolutt ikke mye ) men høyt blodtrykk kan gi hodepine så kanskje høre om å få sjekket det igjen om hodepinen vedvarer, men sånn det er nå er det ikke høyt nok til å være grunnen til hodepinen :)

Mest sannsynlig er det bare graviditetshodepine. Ved høyt blodtrykk vil man ha andre symptomer som svimmelhet osv også ;)

Jeg har hatt hodepine i et par måneder, men det er også kombinert med tett nese om natta (som sikkert trykker på bihulene). Legen sier det kommer av hovne slimhinner :(

Er jo ikke uvanlig med mere hodepine når man er gravid, men verdier over 140/90 er jo mildt forhøyet blodtrykk så overtrykket ditt er litt forhøyet ( men absolutt ikke mye ) men høyt blodtrykk kan gi hodepine så kanskje høre om å få sjekket det igjen om hodepinen vedvarer, men sånn det er nå er det ikke høyt nok til å være grunnen til hodepinen :)

Mest sannsynlig er det bare graviditetshodepine. Ved høyt blodtrykk vil man ha andre symptomer som svimmelhet osv også ;)

Blodtrykket er 140/70. Legen mente det var helt fint.

Jeg har hatt kraftig hodepine i flere uker. Siden uke 9. Er 13+2 i dag, og jeg ser ingen tegn til bedring. Legen sier det er hormonet progrestron (?tror jeg det heter) som utløser hodepinen. Det har også blitt litt bedre etter at jeg fikk sykemelding på 50%. Mindre stress. Håper den gir seg snart. For din del også. Ingenting fungerer i en hverdagen med hodepine :confused:

Jeg er 100 % sykemldt. Kunne aldri gått på jobb med denne hodepinen.

Takk, håper jeg er kvitt den snart ☺

Hodepinen er nok hormonell :( går ikke bort med paracet desverre. Pluss at kroppen kommer til å ha 1250 g mer blod i seg, og da er det jo klart at det blir trangt for blodet i årene :/ prøv å ikke stresse og drikke mye vann. Min migrene kommer nesten alltid når jeg har vært på jobb i 6 timer :/

Hodepine dag inn og dag ut. Helt forferdelig :(
Hatt en fortid med mye migrene og slikt, men kan jo ikke bruke migrene medisinene mine lenger.. Åå dette er skrekkelig :(

Har hatt hodepine i flere uker, ikke så ille som deg, men nok til at jeg merker det hver dag og det tapper energi.
Men jeg hadde ikke D-vitaminer i kroppen. Etter at jeg begynte med tilskudd har det sakte blitt bedre for meg.

Jeg har hatt ekstremt vondt i hodet i en ukes tid. ..For min del kommer det nok av en forkjølelse som har satt seg i bihulene.

Back
Topp