Hodepine

3blir4idesember

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Flere som sliter med det? Noen gode tips? Vil helst ikke ta smertestillende men sliter med å komme igjennom en arbeidsdag for tiden pga det.

Ja! Husker jeg sleit fælt med det forrige gang også.. Nå er jeg forkjøla i tillegg, men merker mer til hodepine nå enn ellers..

Flere som sliter med det? Noen gode tips? Vil helst ikke ta smertestillende men sliter med å komme igjennom en arbeidsdag for tiden pga det.

Jeg har slitt mye med det. Gikk over en uke med konstant hodepine når det var på det værste... Dessverre ingen andre råd enn å drikke mye vann og få mye luft...

Jeg har hodepine innimellom, den kommer som regel når jeg er sliten. Kanskje det er kroppen din som sier at du burde slappe av litt? <3

Har hatt mye hodepine uansett hva jeg gjorde. .. opplevde faktisk at det ble verre etter gåturer :/ for meg hjalp det best å ligge nede.. og ble verre i helger eller etter anstrengelser , så daglige rutiner ift søvn hjalp litt også. Men utrolig plagsomt, og av og til virker overhodet ingenting :( men den siste uken har det vært LITT bedre, så håper det er godt tegn :)

Jeg har hodepine innimellom, den kommer som regel når jeg er sliten. Kanskje det er kroppen din som sier at du burde slappe av litt? <3
Ja samboeren min er litt sur for at jeg ikke kan ta noen dager fri fra jobb men har bare ikke mulighet til det nå, har ikke så enkel jobb å ta fri fra :-/ gleder meg til helga.. Hatt vondt i ei uke nå.

Sliter også med ekstrem hodepine. Ingenting hjelper. Hatt det 2 uker i strekk nå. Veldig frustrerende :(

Samme her. Ikke vant med hodepine til vanlig. Prøvde paracet den ene dagen men hjalp ingenting. :(

Jeg har hodepine omtrent hver dag, utrolig slitsomt :(

Men det ble bedre da jeg gikk ned til 60% stilling på jobb, og får bedre tilrettelegging.

Hodepina blir mye verre når jeg er veldig sliten og trøtt. Så det var godt å jobbe kortere dager!

Må ta paracet et par ganger i uken, men heldigvis er det ingen forskning som viser at paracet er skadelig for fosteret når man tar en tablett innimellom.

Har hatt mye hodepine uansett hva jeg gjorde. .. opplevde faktisk at det ble verre etter gåturer :/ for meg hjalp det best å ligge nede.. og ble verre i helger eller etter anstrengelser , så daglige rutiner ift søvn hjalp litt også. Men utrolig plagsomt, og av og til virker overhodet ingenting :( men den siste uken har det vært LITT bedre, så håper det er godt tegn :)
Samme her! Fysisk aktivitet gjør det bare verre, eneste som hjelper er hvile og søvn. Tror det er kroppen som sier at den vil ha mer hvile og ro!

Har hatt migrene i 3 dager, endelig bedre i dag! I går var det egentlig over, men hadde kraftige etterdønninger med lyd og lysømfindterlighet. Måtte være helt i ro.. Tok paracet i går 2 ganger, første gang siden jeg ble gravid. Det hjalp ikke så mye, men ble trøtt og fikk sove litt. Lurt å roe ned med en gang man kjenner antydning til at det starter. Men er jo ikke alltid man har mulighet.

Ja detta e 3 dagen min med hodepine. Blir enny mer trykk ner eg bøjer meg ned. Er så trøtt i tillegg. Slitsomt

Har mye hodepine her og. Og det er dessverre lite som hjelper. Er 100% sykemeldt så har rolige dager. Tilbringer mye tid på sofaen pga dårlig form. Men det sitter nokk litt i bihuler hos meg. Kjøpte en stor sak med super sprut av saltvann på apoteket som skyller bihulene godt. Det hjelper litt. Åpner hvertfall mer :) 2 ganger har eg hatt Paracett og det hjelper. Men hate og bruke det når eg er gravid. Leste og en plass at det er ofte muskel spenninger i nakken som gir gravide hodeverk. Og magnesium hjelper på musklene så det går jo an og prøve. Eg er akuratt begynt på det nå :) ellers mye kaldt vann :)

er jo dessverre helt normalt med hodepine nå... har det jeg også.. men til meg hjelper trening og frisk luft heldigvis :)

Kjenner det er stive nakkemuskler som gjør hodepinen her... Noen råd til det?

Kjenner det er stive nakkemuskler som gjør hodepinen her... Noen råd til det?

Sliter med det samme selv, det beste er fysioterapi. Men til jeg får somla meg til det bruker jeg ris"pølse" fra apotek/helsekost som jeg varmer i micro, lindrer ganske bra. I tillegg pleier samboer å massere inn eisgel. Merker bedring etter noen runder med det :)

Back
Topp