Hodepine

fru.ronning

Andre møte med forumet
Har slitt litt med trøttende hodepine. Flere der ute som sliter?
Syns det er tungt når jeg egentlig ikke vil ta smertestillende, men føler jeg må når det ikke gir seg. Verken søvn eller mat hjelper :(

Jepp!!! Har måttet tatt paracet men de sier da at det skal gå helt fint og ikke er skadelig ?

De har vel funnet ut at det kanskje berører fosteret mer enn de har trodd. Men alt med måte sa de på apoteket til meg :)

Slet med hodepine fra uke uke 20 fram til uke 37 forrige gang :( Hadde nesten ikke ett eneste symptom på at jeg var gravid før det.. Fant ingen løsning annet enn å ta paracet på det verste og prøve å legge meg ned og slappe av når jeg kjente det kom snikende.. Var hos lege og kiropraktor,men de klarte heller ikke å hjelpe. Noen prøver akupunktur

Jeg har kronisk hodepine fra før! Skulle egentlig bli innlagt i november, men så fant jeg ut at jeg var gravid! Det positive nå er at jeg ikke har anfall like ofte! Tidligere har jeg tatt paralgin forte, tramadol, albyl-e/dispril og triptaner, noe jeg absolutt ikke kan ta nå! Så når hodepinen kommer nå, er det veldig vondt! Men noe som hjelper er å puste inn damp! Koker opp vann og sitter over kjelen og puster inn! Også hjelper det å drikke saltvann om hodepinen skyldes lavt blodtrykk. Blande en teskje salt i et glass vann! Spiser også saltchips! Så hjelper det å puste dypt flere ganger eller ta seg en tur ut (noe jeg innbiller meg skyldes dårlig oksygentilførsel mens hodepinen pågår)! Når jeg får migreneanfall blir det verre å ligge flatt, så ender ofte opp med å sitte hele natten... Men om jeg gjør disse tingene før jeg skal sove så hjelper det betraktelig og det er heller ikke skadelig i graviditeten ;)

Back
Topp