Hodepine..

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Nå har jeg gått siden søndag med konstant hodepine spm sitter over øynene. :(
Tror jeg har ligget som en tulling og blitt anspent, men ingenting går over. Bah!
Noen tips?
Har forsøkt massasje av nakken, tøyd og bøyd litt, drikker til den store gullmedaljen.

Akkurat det hadde jeg både i vår og i sommer. Det viste seg å være bihulebetennelse. Om det ikke sitter så godt kan faktisk nesespray hjelpe (selv om du ikke er tett i selve nesa). For meg hjalp det ikke, og til slutt måtte jeg få antibiotika, og det tok knekken på det i løpet av to dager. Da var jeg blitt helt gal av å ha konstant hodepine over øynene (bak øyenbrynene) i ukesvis.

Rinexin kan også hjelpe veldig bra, men det er ikke anbefalt når man er gravid (selv om det mest sannsynlig er ufarlig i 2. og 3. trimester, better safe than sorry). Antibiotikaen man får er derimot helt ufarlig for babyen :)

Å, så kjedelig med hodepine :/ Man blir så sliten av å gå rundt å ha vondt i hodet. Jeg hadde det slik i fjor på denne tiden, og prøvde alt, men ingenting fungerte. Ikke før jeg startet å gå gjevnlig til massør. Hun myket virkelig opp og min hodepine kom helt klart av dårlig sovestilling(lå med hodet og nakken skjevt). Hun mente også at jeg måtte prøve å legge merke til om jeg knep sammen tennene mye, både på dagtid og på natten(det kan jo være litt vanskelig, men) for det kunne også komme av det. Nå har jeg blitt veldig bevist på det å ikke bite tennene sammen, og jeg har nesten ikke hatt hodepine siden! :)

Akkurat det hadde jeg både i vår og i sommer. Det viste seg å være bihulebetennelse. Om det ikke sitter så godt kan faktisk nesespray hjelpe (selv om du ikke er tett i selve nesa). For meg hjalp det ikke, og til slutt måtte jeg få antibiotika, og det tok knekken på det i løpet av to dager. Da var jeg blitt helt gal av å ha konstant hodepine over øynene (bak øyenbrynene) i ukesvis.
Har vurdert det men jeg blør så innmari lett av spray. Og når jeg først starter er det sykehuset neste. :( Rinexin finnes vel som tablett og på resept. Den har sinnsyke bivirkninger. Hallusinasjoner, paranoia og tvangstanker. I've tried :p Men den åpnet hvertfall opp.
Kanskje jeg bare må ta en paracet og prøve otrivin. Takk for tips. :)

Har vurdert det men jeg blør så innmari lett av spray. Og når jeg først starter er det sykehuset neste. :( Rinexin finnes vel som tablett og på resept. Den har sinnsyke bivirkninger. Hallusinasjoner, paranoia og tvangstanker. I've tried :p Men den åpnet hvertfall opp.
Kanskje jeg bare må ta en paracet og prøve otrivin. Takk for tips. :)
Paracet funka ikke i det hele tatt på mine bihuleproblemer. Har brukt mye rinexin før uten andre bivirkninger enn trøtthet, heldigvis :) Men nå er jo ikke det et alternativ uansett.

Lykke til :)

Å, så kjedelig med hodepine :/ Man blir så sliten av å gå rundt å ha vondt i hodet. Jeg hadde det slik i fjor på denne tiden, og prøvde alt, men ingenting fungerte. Ikke før jeg startet å gå gjevnlig til massør. Hun myket virkelig opp og min hodepine kom helt klart av dårlig sovestilling(lå med hodet og nakken skjevt). Hun mente også at jeg måtte prøve å legge merke til om jeg knep sammen tennene mye, både på dagtid og på natten(det kan jo være litt vanskelig, men) for det kunne også komme av det. Nå har jeg blitt veldig bevist på det å ikke bite tennene sammen, og jeg har nesten ikke hatt hodepine siden! :)
Det er nok dårlig sovestilling som er problemet her og. Jeg kjenner at jeg er anspent pga bekkenet. Men jeg tenkte jeg skal vente til etter fødsel og gå jevnlig til massør. :) Det har vært vurdert lenge :)

Paracet funka ikke i det hele tatt på mine bihuleproblemer. Har brukt mye rinexin før uten andre bivirkninger enn trøtthet, heldigvis :) Men nå er jo ikke det et alternativ uansett.

Lykke til :)
Nei det pleier ikke å funke hvis jeg ikke kombinerer det med nesespray.
Men jeg er litt i tvil nå for jeg tror dette er pga spenninger.
Og takk :)

Har du prøvd m den voltaren Gel som dem har på apoteke? Mange sier d funker bedre enn tabletter

Har du prøvd m den voltaren Gel som dem har på apoteke? Mange sier d funker bedre enn tabletter
Trodde at alle sånne betennelsesdempende (NSAIDS) som ibuprofen og voltaren absolutt ikke skal brukes i graviditeten? Også de i gelform går jo inn i blodet.

Last edited:
Diklofenak (virkestoff i voltaren) skal ikke brukes i svangerskapet og er farligst i 3. trimester. Står masse om det på relis.no

Takk for tips og ønsker om god bedring :)

Huff, siden jeg hadde svangerskapsforgiftning sist gang, så er det den første tanken som slår meg når jeg hører gravid og hodepine i samme setning :p Men det var jo godt at det gikk over da :)

Back
Topp