Hodepine!

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Noen andre som opplever ekstremt hodepine nå? Har hatt det siden torsdag, og har nå måtte ty til paracet.. Liker virkelig ikke å ta smertestillende med nurket i magen, men orker ikke mere. Paraceten tar bare bort toppen, går rundt med småvondt hele tiden.... Tar bare en om gangen da, vet ikke om jeg kan ta to om gangen??

Jeg har slitt med det samme, og har som deg måtte ta paracet. Tok bare en tablett, og det har tatt bort det værste. Veldig slitsomt når man legger seg og våkner med hodepine :( Har dessverre ingen smarte triks å komme med!

Jeg har slitt med det samme, og har som deg måtte ta paracet. Tok bare en tablett, og det har tatt bort det værste. Veldig slitsomt når man legger seg og våkner med hodepine :( Har dessverre ingen smarte triks å komme med!
Jeg synes det er veldig slitsomt, og som deg legger jeg meg og våkner med hodepine.., synes synd på mannen min og jeg, at det hele tiden er noe med meg....

Begynte med hodepine igår og våknet med det idag.. holder meg unna paracet enn så lenge.. kanskje det er no mer svar ang mengde osv på www.tryggmammamedisin.no .. jordmora mi anbefalte denne siden og sa at jeg kunne stole 100% på det som sto der... og der står det forresten at man trygt kan bruke otrivin også.. så er jo mye sånne falske råd man finner rundt omkring

Jeg har ikke har noen spes vondt i hodet enda. Men med be 1 hadde jeg vondt i hodet hver eneste dag i 6 mnd. Jeg fikk påvist svangerskaps migrene og fikk medesiner for det.:) men det å komme seg ut og få luft hjalp veldig

Har også haft masse hodepine!
Og måtte heromdagen ta en paracet..da kunne jeg ikke stå emot så vondt gjorde det..
Snakket med legen min om det, han sa bare at man kunne spise 1mg paracet 4 ggr/dag. Uten problem..
Syns det lät veldig :O mye og ville ikke gjort det!!

kommer bara ta 1 vanlig paracet i krise!
Läste at i uke 12 öker hormonet progresteron og kan gi hodepine..

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja hadde det for en stund siden. Hos meg hjelper det å drikke masse masse vann.

Jeg har hatt kronisk migrene i 3 uker nå, utrolig slitsomt og vanskelig å fungere. Er sykmeldt 20% med muligheter for å få mer om jeg ikke har mulighet til å dra på jobb andre dager og.

Jeg har ikke har noen spes vondt i hodet enda. Men med be 1 hadde jeg vondt i hodet hver eneste dag i 6 mnd. Jeg fikk påvist svangerskaps migrene og fikk medesiner for det.:) men det å komme seg ut og få luft hjalp veldig
Kan jeg spørre hvilke medisiner? Sliter med migrene med aura fra før svangerskapet, og er dessverre værre nå i svangerskapet. Jeg fikk beskjed fra legen at jeg kunne trygt ta 3 g paracet i døgnet, og burde ta imigran da det kommer pga at at det er så ille og at fosteret tar mer "skade" av at jeg har så vondt enn hva medisinen KAN skade. Er sykmeldt pga dette og tar bare 1 g paracet om det begynner. Hjelper jo ikke...

22.01.11 lille klumpen min
20.04.15 lille spira mi

Kan jeg spørre hvilke medisiner? Sliter med migrene med aura fra før svangerskapet, og er dessverre værre nå i svangerskapet. Jeg fikk beskjed fra legen at jeg kunne trygt ta 3 g paracet i døgnet, og burde ta imigran da det kommer pga at at det er så ille og at fosteret tar mer "skade" av at jeg har så vondt enn hva medisinen KAN skade. Er sykmeldt pga dette og tar bare 1 g paracet om det begynner. Hjelper jo ikke...

20.04.15 lille spira mi
Jeg husker ikke helt hva pillene heter nå, er noen år siden. Jeg fikk beskjed av legen min at man ikke kunne få medisiner for svangerskaps migrene . Men så gikk jeg til jordmor å da fikk jeg innkallelse til sykehuset og der fikk jeg resept på ett par piller, fikk ikke mange pillene for de er egentlig litt forsterke. Så de tokk jeg kun ved anfall. Men ellers tokk jeg akupunktur og gikk til kiropraktor :)

Man kan følge doseringer på pakken av paraceten, altså man kan ta 1g paracet fire ganger i døgnet.
Jeg har veldig mye smerter fordi jeg har måtte sluttet på medesiner mot min kroniske sykdom. Så her bruker jeg paracet flere ganger om dagen for å overleve smertene. Jeg har ingen hodepine nå, men har slitt med dette tidligere, Drikk mye veske og spis regligmessig det kan hjelpe :) God bedring!

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Jeg husker ikke helt hva pillene heter nå, er noen år siden. Jeg fikk beskjed av legen min at man ikke kunne få medisiner for svangerskaps migrene . Men så gikk jeg til jordmor å da fikk jeg innkallelse til sykehuset og der fikk jeg resept på ett par piller, fikk ikke mange pillene for de er egentlig litt forsterke. Så de tokk jeg kun ved anfall. Men ellers tokk jeg akupunktur og gikk til kiropraktor :)
Ok. Har fullstendig nål/sprøyteskrekk, så akupunktur tror jeg ikke jeg hadde klart å fullføre. Men kansje kiropraktor? Legen min er sånn, tabletter eller sykmelding. Helst ikke tabletter i svangerskapet da

20.04.15 lille spira mi

jeg ville ikke ta medisiner jeg heller, men gikk på skolen almenpåbygg så sykemlding var jo ikke noe jeg kunne få så jeg måtte desverre ta noen piller for å komme meg igjenom.:)Jeg går fortsatt til kiropraktor for migrenen min, å det hjelper masse. erJeg forebygger dette svangerskapet for etter forje gikk jeg over til å fortsatt ha migrene og orker ikke migrene hele dette svangerskapet. :)

jeg ville ikke ta medisiner jeg heller, men gikk på skolen almenpåbygg så sykemlding var jo ikke noe jeg kunne få så jeg måtte desverre ta noen piller for å komme meg igjenom.:)Jeg går fortsatt til kiropraktor for migrenen min, å det hjelper masse. erJeg forebygger dette svangerskapet for etter forje gikk jeg over til å fortsatt ha migrene og orker ikke migrene hele dette svangerskapet. :)
Tro meg, jeg skjønner at du måtte! Dømmer ingen for det. Hva gjør kiropraktoren da? Man får vel ikke støttet dette, så hvor mye koster det og hvor ofte anbefales?

20.04.15 lille spira mi

Tro meg, jeg skjønner at du måtte! Dømmer ingen for det. Hva gjør kiropraktoren da? Man får vel ikke støttet dette, så hvor mye koster det og hvor ofte anbefales?

20.04.15 lille spira mi

Kiroprakteren min knekker opp nakken mi og øverste del av ryggen. Men det er litt forskjell trur jeg på hvor migrena sitter. Første gang man går ditt tar man gjerne bilder og tar litt tester og svarer på spørsmål osv :) men jeg vet jo ikke om alle gjør det sånn. jeg fikk det ikke støttet , betalte 400.- gangen. første gang en del mer. Men det er vell forskjell fra kommune til kommune hvordan tilbud man har. jeg går til en som er privat. Den første tiden gikk jeg noen ganger i uka faktisk, så ble det en gang i mnd og nå går jeg for migrena mye kjeldnere. Men når jeg har time tar han mer en bare migrena. Jeg har skiveutglidning i ryggen og problemer med bekkenet etter forje svangerskap jeg holder vedlike :P

Jeg har også hatt vondt i hodet de siste dagene.. Prøver alt jeg kommer på før jeg kvier meg til å ta paracet! Lurer på hva det kan være..

Sliter også med hodeværk her. Har ennå klart meg uten å ta paracet så håper det fortsetter

Back
Topp