Hodepine

cecbak

Håper ....
Den siste uken har vært ekstrem .. Noen tips? Kan jo ikke pøse på med paracet hver dag heller og det gjør så vondt :( har aldri hodepine ellers ..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har ingen tips dessverre, men sender deg en god klem.
Hodepine er ikke noe særlig, heldigvis veldig sjeldent jeg har det.

Uff, vet hvordan du har det! Men her funker ikke paracet uansett! Så jeg må bare leve med det :( Selvom det er dager hvor jeg tror jeg går på veggen!

Har også vært endel plaget med hodepine. Varte ei uke sist gang! Dro til lege, og han konstanterte at det var ett migreneanfall. Greit å få sjekket det ut, og nå har jeg fått tabletter som skulle hjelpe bedre enn paracet :-) håper egentlig jeg slipper å teste de ;-)

Har også vært endel plaget med hodepine. Varte ei uke sist gang! Dro til lege, og han konstanterte at det var ett migreneanfall. Greit å få sjekket det ut, og nå har jeg fått tabletter som skulle hjelpe bedre enn paracet :) håper egentlig jeg slipper å teste de ;-)
Hva slags medisin fikk du? Jeg fikk resept på imigran, men har ikke hentet de ut på apoteket engang :P Vet ikke om jeg tørr å ta de nemlig :)

Jeg også sliter med hodepine, det kommer som regel når jeg har sovet dårlig over flere dager... til meg hjelper det (akkurat der og da) å sitte med varm rispute over skulder/nakken. Det blir vondt igjen når jeg skal opp og gå, men godt med en liten pause uansett :) det aller beste er litt massasje i nakken/hodebunnen av samboern ;-)

Hva slags medisin fikk du? Jeg fikk resept på imigran, men har ikke hentet de ut på apoteket engang :p Vet ikke om jeg tørr å ta de nemlig :)

Fikk også resept på imigran, legen mente det skulle gå grei å bruke disse. Da det ikke er påvist fosterskader ved bruk av imigran. Men jeg er nok som deg også litt skeptisk, så jeg har ikke brukt av de enda :-P

Fikk også resept på imigran, legen mente det skulle gå grei å bruke disse. Da det ikke er påvist fosterskader ved bruk av imigran. Men jeg er nok som deg også litt skeptisk, så jeg har ikke brukt av de enda :p
Jeg har alltid kunnet ta 3 ibux når jeg får migreneanfall med aura, å da har det alltid gått over, med litt hvile! Jeg har ikke aura denne gangen, men siden jeg ikke kan ta ibux, så syntes jeg det er kjempe skummelt å teste ut imigran for første gang i svangerskapet! Uff..

Den siste uken har vært ekstrem .. Noen tips? Kan jo ikke pøse på med paracet hver dag heller og det gjør så vondt :( har aldri hodepine ellers ..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Uff, det et så plagsomt:/.. Hatt perioder selv.. Eneste som hjelper meg er å sove mer enn jeg alt gjør når det er som værst.. Å jeg tar paracet hver dag om jeg må, for å komme gjennom dager med hodepine.. Snakka med lege om det, så er klarert:).. Hatt noen hodepinefri dager nå, håper det fortsetter..

Sent from my iPad using BV Forum

Huff! Hadde to dager med ekstremhodepine og holdt på å dævve. Håper det går over snart!

Her er også norsk informasjon om bruk av imigran (sumatriptan) under graviditet
http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=6&S=3391

Det som er litt interessant på slutten der, er at en ny undersøkelse fra norge muligens viser at ubehandlet migrene gir større fare for komplikasjoner med barnet enn bruk av imigran. (Har migrene og bruker imigran som anfallsmedisin selv og har vært skeptisk til bruk under graviditet, så har søkt litt på emnet selv ) ;)

Back
Topp