Hodepine??

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Enten er jeg den største hypokonderen jeg har blitt, ellers er denne graviditeten ute for å ta meg. Har ikke vært meg selv etter jeg ble gravid. :p

Noen andre som sliter med hodepine? Min varierer, og er ikke veldig vond. Sprer seg litt over hele hodet, men er som regel trykk i panna.. Kommer og går :)

Huff, ja :P Jeg føler meg litt hypokondrisk, akkurat som du gjør! De siste dagene har jeg i tillegg vært ekstremt svimmel og tenkt at jeg kommer til å besvime any time! Er kvalm, har halsbrann og veldig mye hodepine.
Noen ganger kjennes det ut som at jeg har sånn "ute-av-kroppen-opplevelse" :P Fælt!

Har slitt med hodepine både sist graviditet og denne gang det skyldes stort sett hormoner har jeg hørt. Denne gang tok det helt av og hodepinen gikk flere ganger over til migrene og jeg endte med å være 100% sykemeldt i 2uker. Fysioterapeuten min sendte meg til kiropraktor for jeg var så spendt i nakke og skuldrer. Han har knekket og knekket i flere uker nå og det har faktisk hjulpet og jeg er tilbake delvis i jobb :) så for min del skyldes det både hormoner og spenninger. Nå har jeg bare litt hodepine og den kan jeg leve med.

Føler meg også som verdens største hypokonder med bekkenløsning, hodepine mm... Jobber 50% nå og vil hjerne tviholde på det, en kjenner jo at bekkenet har blitt værre etter at jeg begnte å jobbe igjen. Graviditet er kanskje ingen sykdom, men man kan faktisk bli syk av å være gravid!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ja å noge så grusomt.. Fått migrene noge eg aldri har hattfør eller plagt me håveverk. Lys å lyd sjy kan isje drikka noge så isje e aent en temperert he fått paracet å kvalmestillanes uten virk. lige isje tanken på å tygga på d :-)

Ja jeg og, har KONSTANT siden uke 5 liksom hatt bihule-trykk. Så hver gang jeg bøyer meg ned så trykker det i hele panna. Det kommer og går, men jeg er ganske stolt av å kun ha tatt 1 paracet gjennom disse ukene, prøver å drikke masse vann, men det hjelper ikkke mye mot et trykk som alltid ligger i panna :p

Forresten, hva gjør dere andre med paracet og sånt? Hvor mye syns dere er greit?

Jeg er jo midt i den verste eksamenstida, og leser eller ser på data 24/7.. Får så trykk til tider og verk at jeg må bare legge vekk alt og slappe av. I tillegg blir jeg så sliten/trøtt i hodet og øynene når det holder på. Tok en paracet før jeg la meg i går, men ellers ikke tatt. Avhengig av ok søvn disse dagene. :p

Ja jeg og, har KONSTANT siden uke 5 liksom hatt bihule-trykk. Så hver gang jeg bøyer meg ned så trykker det i hele panna. Det kommer og går, men jeg er ganske stolt av å kun ha tatt 1 paracet gjennom disse ukene, prøver å drikke masse vann, men det hjelper ikkke mye mot et trykk som alltid ligger i panna :p

Forresten, hva gjør dere andre med paracet og sånt? Hvor mye syns dere er greit?

Jeg prøver jo å ta minst mulig, men måtte ta noen ganger for å kunne fungere. Har jo ei lita på 2 som ikke helt forstår at mamma har vondt. Men når jeg endte med å bli 100% sykemeldt fikk jeg beskjed om å ta full dose i en uke slik at det skulle bli bedre. Iom at det var spenninger i nakke og hode så ville jeg bare ende opp med å gå med skuldrene helt opp under hode viss ikke. Jeg fulgte legens råd og det hjalp jo veldig sammen med kiropraktor behandling. Det skal jo ikke være skadelig å ta paracet og noen ganger må man bare for å kunne fungere litt normalt :)

Men sånn generelt så tar jeg ikke smertestillende mens jeg er gravid så lenge det ikke er veldig nødvendig. Prøver heller å gå neg en tur eller slappe ned for å bli bedre.

Jeg prøver jo å ta minst mulig, men måtte ta noen ganger for å kunne fungere. Har jo ei lita på 2 som ikke helt forstår at mamma har vondt. Men når jeg endte med å bli 100% sykemeldt fikk jeg beskjed om å ta full dose i en uke slik at det skulle bli bedre. Iom at det var spenninger i nakke og hode så ville jeg bare ende opp med å gå med skuldrene helt opp under hode viss ikke. Jeg fulgte legens råd og det hjalp jo veldig sammen med kiropraktor behandling. Det skal jo ikke være skadelig å ta paracet og noen ganger må man bare for å kunne fungere litt normalt :)

Men sånn generelt så tar jeg ikke smertestillende mens jeg er gravid så lenge det ikke er veldig nødvendig. Prøver heller å gå neg en tur eller slappe ned for å bli bedre.

Ja dette er det jeg og prøver. Jeg har hørt denne setningen så mange ganger: "Hvis godene ved å ta medisiner veier opp for skadene det kan gjøre, så kan du ta det". Men jeg syns det er helt grusomt. Min smerte i hode er da aldri så stor at jeg vil påføre min lille noe vondt? :(

Jeg har også hatt mye hodeverk.. Ikke tatt noe paracet enda, men det er mye fordi jeg ikke syns det fungerer.. Har alltid brukt andre ting, så å plutselig gå over på paracet fordi jeg ikke får ta andre ting er liksom ikke logisk for meg.. Men kanskje må jeg krype til korset en dag..

Litt hodepine her og :/ Men det har heldigvis begynt å gi seg, så nå er det ikke så ofte :) Håper på bedring for deg og!

Jeg har hatt migrene i mange år og har anfall som gjør meg tilnærmet invalid når det hele står på som verst. Var veldig spent på hvordan gradiviteten ville påvirke migrenen min. Nå ute i 2. trimester begynner anfallene å øke og har hatt 4-5 egenmeldinger pga dette allerede:/ Migrenemedisinen min Relpax kan jeg ikke lenger ta og det finnes ingen trygge erstatninger. Paracet har lite eller ingen effekt.

Hva gjør dere for å overleve i jobben? Jobber 82 % i turnus som tilsvarer 4-5 dager i uken.

Jeg har hatt migrene i mange år og har anfall som gjør meg tilnærmet invalid når det hele står på som verst. Var veldig spent på hvordan gradiviteten ville påvirke migrenen min. Nå ute i 2. trimester begynner anfallene å øke og har hatt 4-5 egenmeldinger pga dette allerede:/ Migrenemedisinen min Relpax kan jeg ikke lenger ta og det finnes ingen trygge erstatninger. Paracet har lite eller ingen effekt.

Hva gjør dere for å overleve i jobben? Jobber 82 % i turnus som tilsvarer 4-5 dager i uken.

Uff kjære vene <3 Migrene kan jo ikke sammenlignes med hodepine :/ Min hodepine klarer jeg og leve med. Frisk luft og mye vann hjelper jo litt. Men det er jo ikke noe som hemmer hverdagen min mer enn at jeg tenker over den og kanskje blir litt mer sliten.. Men jeg er fortsatt 80% i jobb (som er min fulle stilling)... Så jeg kan jo ikke egentlig klage! God bedring til deg <3

Ja, hodeåine har jeg oooofte.. Har vært mye plaget med migrene tidligere, og har hatt det også ett par ganger men (bank i bordet) så blir det med hodepinen :-)

Back
Topp